Guerilla marketing

Znáte pojem guerilla marketing?

5. 1. 2023

Už jste někdy slyšeli o pojmu guerilla marketing? Jak už název napovídá, jedná se o jistou formu marketingu. Takovou, která budí různé emoce, ale přitom nemusí být příliš nákladná. Jejím cílem je zkrátka upoutat pozornost svou nekonvenčností a probudit zájem, nikoli vyvolat dojem reklamní kampaně. 

Pojem guerilla pochází ze španělštiny a lze si pod ním představit malou či záškodnickou válku. Ačkoli se s guerillovým marketingem můžeme setkat i u velkých firem, je to metoda vhodná především pro ty malé a střední, které nemají tolik prostředků. Firmy by se měly spoléhat na své vlastní síly a nenajímat si pro tyto konkrétní účely externí společnosti.

S guerilla marketingem za málo peněz hodně muziky

Guerilla marketing by měl být drzý, odvážný, originální, provokativní, založený na humoru a hlavně nečekaný. Náročným úkolem při realizaci této kampaně je, aby reklama naplnila výše zmíněné, ale stále se držela na pomyslné hranici etiky a nebyla v rozporu se zákonem

Obvykle se s ním nesetkáme v tradičních médiích, ale pokud ano, je to netradičním způsobem. Ideálnními médii jsou ta outdoorová, například dopravní prostředky, lavičky, zastávky dopravních prostředků i interiéry provozoven. Pokud je promyšlený, lze ho využít zkrátka všude

Guerilla marketing 2

Mělo by se jednat o krátkou akci, kterou poté vyhodnotíte a rozhodnete se, jak postupovat dále. Guerilla marketing může mít různé formy. Jsou jimi Ambient, Viral, Ambush a Stealth marketing. 

Ambient marketing je nejčastější forma, se kterou se můžeme setkat. Objevuje se kdekoli, kde byste to nejméně čekali.

Jaké jsou nejvíce osvědčené taktiky?

  • Udeřit na nečekaném místě
  • Mít přesně vytipované cíle
  • Ihned se po kampani stáhnout zpět

Viral marketing se rozšířil především díky technologiím a zaujal své místo na sociálních sítích.

Ambush marketing je parazitování je jiné značce nebo reakce jedné firmy na reklamu druhé.

Stealth marketing stojí na tom, že zasažená osoba si nemůže uvědomit, že byla zasažena reklamou.

 

Guerilla marketing 3

Vybavíte si své setkání s guerilla marketingem?

Chcete číst více takových článku? Přihlaste se k odběru pod článkem.