Věrnostní program

Věrnostní program, který zvyšuje prodeje

13. 4. 2023

Nevrací se zákazníci na váš e-shop? Pokud chcete budovat vztah se svými zákazníky a zároveň zvýšit prodeje, jednou z nejjednodušších cest je zavedení programu s věrnostními body.

Síla věrnostního programu

Věrnostní program podporuje opakované nákupy zákazníků. Ti se totiž budou do vašeho e-shopu vracet, aby získali body a uplatnili poté své odměny. Zákazníci, kteří se vrací, ve výsledku utrácí více, než ti noví. 

Zároveň vybudujete i loajalitu ke značce. Odměňováním se zákazníci cítí ceněni, což vede k podpoře značky a pozitivnímu WOM (word-of-mouth, tedy šíření v ústní komunikaci).

V neposlední řadě věrnostní program generuje cenné údaje o zákaznících, které lze dále využít k analýze jejich chování a vy tak můžete přizpůsobit svou marketingovou strategii.

Jak na úspěšný věrnostní program?

1. Definujte si své cíle: Čeho chcete věrnostním programem dosáhnout? Zvýšit prodej, udržet si zákazníky, nebo obojí?

2. Zvolte vhodné odměny: Nabídněte odměny, které jsou dosažitelné a žádoucí. Oblíbenými možnostmi jsou doprava zdarma, slevy a exkluzivní přístup.

3. Vyjasněte si pravidla pro získávání a čerpání odměn: Rozhodněte, kolik bodů mohou zákazníci získat za utracenou sumu peněz a jak mohou své odměny uplatnit.

4. Propagujte svůj věrnostní program: Dejte zákazníkům o svém věrnostním programu vědět prostřednictvím webových stránek, sociálních médií, e-mailového marketingu a nezapomeňte na kamenné prodejny.

5. Monitorujte a optimalizujte svůj věrnostní program: Na pravidelné bázi sledujte výkonnost programu a upravujte pravidla a odměny na základě zpětné vazby od zákazníků a analýz.

Věrnostní program

Osvědčené postupy pro úspěšný věrnostní program

  • Zachovejte jednoduchost. Pravidla pro získávání a uplatňování věrnostních bodů příliš nekomplikujte. 
  • Nabídněte bonus před prvním nákupem. Odměňte nové zákazníky bonusovými body za vstup do programu.
  • Přizpůsobte program zákazníkům. Využijte data o zákaznících k přizpůsobení odměn a marketingových sdělení.
  • Neustále komunikujte. Informujte své zákazníky o stavu jejich bodů, odměnách a aktualizacích.

Zavedení věrnostního programu může mít významný vliv na úspěch vašeho e-shopu. Odměňováním a udržením věrných zákazníků můžete zvýšit prodeje, budovat loajalitu ke značce a dokonce získávat analytická data o zákaznících.

Stále nemáte na svém e-shopu věrnostní program?

My vám s ním rádi pomůžeme.