Trend udržitelnosti významně mění sektor e-commerce především díky tomu, že jsme si všichni zvykli nakupovat on-line během pandemie. Firmy, které se tomuto trendu nebrání, si budují výhodnou konkurenční pozici a mohou se připravit na nižší náklady, tedy vyšší výnosy.
Podle článku na ManyChat od roku 2019 do roku 2020 vzrostlo vyhledávání na internetu e-shopů ve spojitosti s udržitelností o 2.250 %. A vzhledem ke klimatickým změnám lze očekávat, že počet těchto vyhledávání se snižovat nebude.
Netýká se to pouze globálního měřítka, ale trend udržitelnosti významně roste i v Česku. Především je mu věnováno hodně pozornosti v udržitelné módě. Módní vyhledávač Glami zmapoval situaci v České republice a vyšlo najevo, že dvě třetiny Čechů o udržitelné módě ví, a téměř polovinu při nakupování ovlivňuje trend udržitelnosti. Netýká se to samozřejmě pouze módy, ale oblíbenými se stávají například i zelená sdílená auta.
Je ovšem nutné dodat, že zájem o udržitelnost a skutečné činy jsou naprosto odlišná věc. Firmy by tedy měly vědět, jak je složená jejich cílová skupina a nezaměřovat svou strategii na příliš velké příznivce trendu udržitelnosti. Těch tolik nenajdeme.
A že se i firmy zajímají o tento trend vyplynulo z průzkumu Svazu průmyslu a dopravy České republiky.
Velkou roli hraje generace Z, která se o trend udržitelnosti stále více zajímá
World Economic Forum o generaci Z tvrdí, že tato inklinující skupina s sebou dokonce strhává i další a starší generace.
Vzhledem k tomu, že obavy ze změny klimatu jsou nyní jedním z hlavních problémů, je kladen větší důraz na udržitelnost životního prostředí a zákazníci chtějí vědět, jak jejich utracené peníze přispívají k pozitivní budoucnosti. Pro firmy to znamená, že by měly odebírat fair-trade produkty a přizpůsobit situaci ekonomické obaly a balící materiály.
A jak řešíte udržitelnost vy?
Zapojte se do tohoto globálního trendu také, zákazníci jsou každým dnem náročnější a udržitelnost hraje při vybírání velkou roli.