V minulém týdnu jsme se zaměřili na Google Ads. Tento týden se podíváme pod pokličku českého unikátu – Sklik.
Unikát je to z prostého důvodu, a to z toho, že je jeho strůjcem Seznam.cz. Česká republika je jediný stát, který měl velmi dlouhou dobu jako hlavní vyhledávač něco jiného, než Google a v zahraničí se s ničím takovým nesetkáte. Jak vyplynulo v článku o Google Ads, na vyhledávači od Seznamu vyhledává v tuto chvíli méně než 20 % návštěvníků internetu. Ale protože Sklik umí i jiné věci, neměl by se stát opomenutým marketingovým nástrojem na internetu.
Oproti Google mají majoritní zastoupení ve vyhledávání na Seznamu věkové skupiny od 35 let a výše. To dává větší prostor e-shopům a webům s cílovou skupinou právě v tomto věku. Další nespornou výhodou Skliku je umístění reklam. Seznam může zobrazit své reklamy na svých partnerských a externích webech a těch je kolem 3 000. Nabízí se tedy velká spousta možností.
Stejně jako má Google Ads vyhledávací i obsahovou síť, má ji tak i Seznam. Sklik má velmi podobná pravidla jako Google Ads. Platíte PPC (pay-per-click), tedy takzvaně za proklik přes reklamu nebo CPT (cost-per-thousand), za tisíc shlédnutí. Inzeráty se také zobrazují na základě výsledků v aukci.
E-shopy a webové stránky mají díky Skliku na českém internetu velký potenciál
Pokud si zobrazíte stránku Seznam.cz, kterou denně navštěvuje tisíce lidí (po covidu se počet zvýšil dokonce o 37 %), zobrazí se vám reklamy v nejrůznější formátech jako například ve videu, brandingu (zobrazuje se jako reklama na celé ploše za článkem), kombinované reklamě (na první pohled vypadá jako článek), klasických bannerech nebo retargetingu (zpětné oslovení).
Ačkoli se může zdát, že Google je efektivnější marketingový nástroj, Sklik by neměl být zanedbaný. Při využití obou nástrojů zasáhnete vždy tam, kde potřebujete.