redesign e-shopu heapco.cz
Když nový e‑shop usnadní
práci celé firmě.
Spolupráci se společností Heap Co 2000, s.r.o. jsme navázali koncem roku 2018. V té době si nás její zástupci vybrali jako dodavatele svého nového e‑shopu.
Na poli e‑commerce nebyli žádnými nováčky a vnímali, že jejich dosavadní e‑shop již nestačí. Chtěli se vyrovnat své konkurenci, svým zákazníkům nabídnout lepší prostředí pro nákupy a prostřednictvím e‑shopu se chtěli podělit o mnohaleté zkušenosti z oblasti prodeje chovatelských a jezdeckých potřeb.
Naším úkolem tak bylo vytvořit kvalitní e‑shop, který podpoří rozvoj společnosti a to jak na B2B tak i B2C trhu.
Než nový e‑shop navštívili první zákazníci, uběhly měsíce programátorských prací a několik stovek hodin věnovaných podrobným analýzám. Nový e‑shop je napojený na informační systém Money ERP (Money S5) a bez důkladné analýzy současného nastavení a firemních procesů bychom nedokázali zajistit žádanou souhru e‑shopu a informačního systému. Díky analýzám jsme také objevili společně s klientem několik nedostatků v nastavených procesech a společně navrhli řešení, které co nejvíce zjednoduší interní procesy podniku.
Pohled zvenčí často dokáže odhalit slabá místa. Nepodceňujte přípravu a předimplementační analýzy a vždy vše pečlivě zanalyzujte. Byla by škoda duplikovat původní nedostatky a nepřizpůsobit řešení novým procesům.
odpracovaných hodin na projektu
zkušených členů realizačního teamu
počáteční situace
E-shop bez filtrování jako ryba bez vody
Na původním e‑shopu se už podepsal zub času a to, co fungovalo dříve, už dnes nesplňovalo požadavky moderních e‑shopů. Nakupování začalo být pro zákazníky komplikované, ať už kvůli absenci filtrování, neresponzivnímu designu či problematické automatické registraci. Obsahoval technické chyby, narůstal technologický dluh a grafický design byl již také zastaralý.
Naším cílem bylo vytvořit e‑shop, který si zákazníci oblíbí a který firmě zjednoduší interní procesy.
To bychom však nedokázali bez důkladné přípravy a úzké spolupráce se zástupci společnosti HeapCo 2000, s.r.o. Úvodnímu výzkumu, uživatelskému výzkumu a analýzám jsme věnovali opravdu hodně času, a vyplatilo se to. Bez informací, které jsme tím získali, bychom nikdy nedokázali navrhnout takto funkční řešení.
proces
Na cestě k e‑shopu, který si zákazníci oblíbí
Uspět mezi konkurencí není mnohdy vůbec nic jednoduchého a vyžaduje to mnoho úsilí věnovaného neustálému rozvoji a zlepšování poskytovaných služeb. Chcete aby váš e‑shop měli uživatelé rádi? Pak jim dejte to, co potřebují. Jak zjistíte, co potřebují? Musíte se jich zeptat. A k tomu vám poslouží třeba dotazníková šetření nebo uživatelské výzkumy.
Se společností HeapCo 2000, s.r.o. jsme vybrali vhodné kandidáty, připravili výzkumné otázky a společnými silami zrealizovali i samotné uživatelské výzkumy.
Získané výsledky nám pomohly identifikovat nejdůležitější funkcionality a značnou měrou přispěly k definování minimální verze projektu.
Z uživatelských výzkumů mimo jiné vyplynulo, že zákazníci nejvíce oceňují fakt, že se jedná o rodinnou firmu s mnohaletými zkušenosti, važí si ochotné zákaznické podpory a jako velkou výhodu vidí i kamennou prodejnu, do které si mohou zajít prohlédnout vybrané produkty. Uživatelé naopak nebyli spokojeni s uspořádáním kategorií, postrádali věrnostní program, personalizované newslettery a informace o dostupnosti produktů. Většina se také přikláněla k přidání blogu a k doplnění podrobnějších informací o produktech.
Spolu s postřehy získanými v rámci úvodního workshopu a předimplementačních analýz jsme mohli sestavit minimální verzi projektu a přejít k návrhům drátěných modelů (wireframů), to byl čas pro našeho UX designera. Abychom přispěli ještě k intuitivnějšímu návrhu celého e‑shopu, konzultovali jsme navržené modely i s odborníky ze společnosti Shopsys.
Originalita není vždy výhra, používejte osvědčené přístupy a vaše návrhy si vždy otestujte. Co je jasné vám, nemusí být jasné i vašim zákazníkům.
B2B a B2C, dva odlišné světy v jednom e‑shopu
Velký podíl na obratu společnosti tvoří rovněž velkoobchodníci. A byla by chyba na ně nemyslet. B2B sekce proto rozhodně nesměla chybět.
Při návrhu B2B části jsme vycházeli z informací získaných během výzkumů s B2B zákazníky i z mnohaletých zkušeností společnosti Heapco 2000, s.r.o.
Pokud se na e‑shopu heapco.cz přihlásíte jako autorizovaný velkoodběratel napříč e‑shopem uvidíte produkty s velkoobchodními cenami a uvedené bez DPH. Budete mít také odlišné způsoby dopravy a platby a ve svém profilu si můžete prohlédnout přehled objednávek i vystavených faktur. Odlišnost najdete i v detailu produktu, kdy B2B sekce má zcela odlišný grafický návrh než má koncový zákazník. Výpis variant je zde uvedený v tabulce, pro rychlejší přehled o ceně i dostupnosti.
Nezapomněli jsme ani na odběratele s vlastním e‑shopem. Pro ty je připravený speciální produktový feed s možností volby zpracování. U každého B2B odběratele je možné nastavit třeba i dodatečné slevy z velkoobchodních cen.
vývoj
Agilní a flexibilní
Velký projekt si žádá speciální přístup. My naše projekty vyvíjíme agilním způsobem, což nám mimo jiné umožňuje pružně reagovat na změny i v rámci vývoje. Sami víme, že se během tvorby objevují stále dokola nové myšlenky a podněty a byla by velká škoda je opomíjet a jít si tvrdě za původním návrhem. Práci si dělíme do tzv sprintů, jejichž délka je obvykle 14 dní a každému sprintu předchází dílčí analýza.
E‑shop je postavený na platformě
Shopsys Framework.
Vyladěná B2B sekce.
E-shop je napojený
na informační systém Money ERP (Money S5).
Agilní způsob vývoje se nám během tvorby nového e‑shopu heapco.cz velmi osvědčil. A to i ve chvíli, kdy se do procesu zapojila agentura Acomware a provedla důkladnou analýzu s návrhy na optimalizaci.
Díky agilnímu vývoji jsme mohli zcela pružně reagovat i na podněty externí agentury a plynule je zapracovat do projektu. Výsledkem je pak e‑shop vyladěný do posledního detailu. Z oblasti technického SEO nechybí automatické generování parametrů z filtrování do nadpisů H1, titulku, popisku i metapopisku.
Dílčí analýzy vnímám jako stěžejní. V případě projektu heapco.cz bychom se bez nich neobešli. Zejména u napojení na informační systém. Bylo nutné pochopit jak společnost funguje, jak zadávají data a jak vůbec pracují s jejich ERP. ERP, které ve společnosti využívají, bylo za tu dobu dost upravené a obsahovalo řadu výjimek a specifik.
Miroslav Lang
Vývojář
Bartoň Studio
Když jsme přišli do Bartoň Studia s tím, že chceme nový e‑shop s jezdeckým vybavením, mysleli jsme si, že máme ve všem jasno. Ale výsledek dnes vypadá úplně jinak – a ještě že tak. Vývojáři pracují agilně a přemýšlejí nad tím, co dělají. Jako klient jste vtažení do projektu, a když zjistíte, že potřebujete úpravu zadání, jde to. Díky společným konzultacím jsme navíc změnili hodně věcí v našem informačním systému a ve firemních procesech. Právě v tom vidím hlavní přínos spolupráce.
Hana Hrdličková
Ředitelka
HeapCo 2000, s.r.o.
výsledek
E-shop heapco.cz v novém kabátě
Po několika měsících práce vznikl zcela nový e‑shop postavený na robustní platformě Shopsys Framework. Na e‑shopu nechybí filtrování a fulltextové vyhledávání pomocí Elastic Search, platba kartou, možnost nákupu ve 2 měnách, odlišné způsoby dopravy pro nadměrné produkty či varianty produktů, informace k naskladnění, dotazy k produktu ani do detailu vyladěná B2B sekce.
Zjednodušili jsme orientaci
napříč e-shopem a kategoriemi.
Poutavou grafikou zvýraznili
prodejní výhody e‑shopu..
Nejvíce mě těší, že se náš hlavní programátor projektu, Míra, v tom všem vyznal. Potýkali jsme se s mnoha nestandardnostmi, specialitami, úpravami klientova informačního systému a vše se zvládlo pokrýt. Je to také díky tomu, že jsme ve firmě Heapco 2000, s.r.o. měli naproti sobě lidi, kteří rozumí problematice, dokáží pochopit technické záležitosti a konzultovat s námi různé návrhy řešení.
Jiří Kučera
Projektový manažer
Bartoň Studio
Spolehlivost e-shopu potvrzují i reference zákazníků na portále Heuréka.
Ověřený zákazník
S nákupem jsme byli velmi spokojeny, koupili jsme, co jsme potřebovali a obsluha byla moc fajn – ochotná a trpělivá :)). Děkujeme
Dana
V tomto obchode nenakupuji pravidelne,ale kdyz ano,jsem maximalne spokojená. Dodaci lhůta poměrně kratka,komunikace s obchodem na jednicku.
Ověřený zákazník
Dobrá spolupráce, vstřícnost, rychlost vyřízení objednávky, spolehlivost.
Tomáš Lieven Diviš
Rychlá reakce, všechny informace o zboží a informace o připravené objednávce.
Jiřina
Vše v pořádku , perfektně vše zabalené a paní moc ochotná, děkuji.
Bára
Naprosto souhlasím úžasná komunikace s obchodem. Poradili, pomohli, velmi ochotní. Paráda!!!!