Platforma, která se stává stále populárnější díky zajímavým článkům, pracovním příležitostem a spoustě inspirativních lidí. Ať už chceme nebo ne, sociální sítě jsou součástí našich životů při komunikaci, sledování influencerů nebo třeba při hledání vhodných kandidátů na pracovní pozici. Jak je na tom váš osobní či firemní LinkedIn profil?
LinkedIn je
Profesní sociální síť plná úspěšných lidí a firem, kteří chtějí sdílet své názory a zkušenosti s ostatními. Oproti například Facebooku nebo Twitteru se na LinkedInu komunikuje profesionálně, postupně ale i LinkedIn převzal několik funkcí, které nabízejí i ostatní sítě – označování uživatelů nebo reakce pomocí emotikonů. Tato platforma je ideální pro vaši prezentaci a také pro hledání ideálních kandidátů na volné pozice ve vaší firmě. V současné době naleznete na LinkedInu i spoustu zajímavých vzdělávacích eventů nebo se můžete sami vyzkoušet v několika dovednostních testech, které LinkedIn nabízí a obohatíte tím tak svůj profil.
Firemní profil
Pokud ho vaše firma ještě nemá, neváhejte a založte ho. Vyplňte potřebné informace, nahrajte logo a vzhůru do vod LinkedInu. Navažte spojení se zaměstnanci, klienty a obchodními partnery. Připravte se ale i na to, že ne vždy budou odezvy pozitivní – někteří si své soukromí velmi střeží a nemusí vám dovolit nahlédnout pod pokličku. Neházejte flintu do žita, pokud nebudete mít během prvního týdnu existence firemního profilu 100 sledujících. Sice se LinkedIn rozrůstá, ale pořád více volného času tráví lidé na ostatních sociálních sítích, než na LinkedInu. Zároveň si přidejte do patičky vašeho webu nebo do podpisu v e-mailu ikonku LinkedInu s proklikem na váš firemní profil, aby se k vám ostatní snáz dostali a mohli vás začít sledovat i bez vašeho požádání.
Jak na firemní LinkedIn?
- Zapojte své zaměstnance – požádejte zaměstnance o sdílení vašich příspěvků a vytvořte z nich své ambasadory. Kdo jiný by se měl s vaší firmou chlubit než spokojení zaměstnanci.
- Spojte se s obchodními partnery – navazujte spojení s již existujícími partnery, ale nebojte se oslovit i potenciální možné zákazníky či zaměstnance.
- Tvořte zajímavý obsah – pochlubte se tím, co jste jako firma dokázali, reagujte na příspěvky ostatních, zveřejňujte volné pracovní pozice ve firmě a myslete na cílovou skupinu, pro kterou obsah tvoříte.
- Nebojte se – zapojte i fotografie nebo videa, které obohatíte krátkým, ale výstižným textem. V dnešní době je čas velmi cenný, a ne každý má možnost číst dlouhý článek.
- Pravidla – i příspěvky na LinkedInu mají svá technická pravidla. Dodržujte je a sledujte, jak uživatelé interagovali s vaším obsahem.