Firma Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o., jejíž mateřská společnost sídlí na Filipínách, si přála nový a funkční firemní web s hezkou prezentací a sekcí “Kariéra”. Stávající stránky byly zastaralé a ani web mateřské společnosti neposloužil jako vhodná inspirace. Proto jsme měli při návrhu volnou ruku. Díky výzkumu se stakeholdery jsme se při realizaci detailně zaměřili na nábor nových zaměstnanců. Konečným výsledkem je nevšední kariérní web, na kterém měsíčně narůstá návštěvnost o 30 %.
počáteční situace: PŘIZNAT SI, ŽE NĚCO NEFUNGUJE
Práce na projektu společnosti Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o. byla z pohledu web designéra hned od začátku výzvou. Původní zpracování nepůsobilo profesionálně a neplnilo v podstatě žádnou funkci webu dobře. Vylepšení si web zasloužil nejen z hlediska designu, ale také obsahu.
Společně se zástupci firmy jsme na úvodní schůzce identifikovali dva hlavní problémy, které měl nekvalitní web na svědomí:
- nedostatečná prezentace firmy a jejích činností;
- neefektivní cílení na zájemce o práci.
IMI znamená Integrated Micro-Electronics
Aha… a to znamená co? Asi tak nějak jsme se s projektem seznamovali. Firma vyvíjí a vyrábí elektronické komponenty pro průmyslová odvětví. Její produkty například pomáhají osvětlovat interiér i exteriér automobilů. Na trhu Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o. funguje od roku 1991 a po celém světě má už 17 poboček.
Spolehlivých zaměstnanců je málo
O zákazníky nemá Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o. nouzi, a proto se klienti chtěli na webu soustředit více na nabídku pracovních pozic. V technických oborech je vysoká fluktuace zaměstnanců častým problémem. Personalisty trápilo, že web přiváděl málo zájemců na pohovory. Měsíčně na nabídky odpovídali průměrně 2 lidé.
proces: VÍTE, CO CHCETE. A VÍTE, CO POTŘEBUJETE?
Kromě toho, že jsme prolezli stávající web od homepage až po kontakty, chtěli jsme do analýz zapojit i zástupce klienta. Výzkumy máme v BARTON STUDIO v oblibě, protože často ukáží, jak rozdílné jsou přístupy jednotlivých uživatelů.
Poznejte různé úhly pohledu
V Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o. jsme uspořádali workshop zaměřený na UX a obsah webu. Chtěli jsme zjistit, co je pro klienta důležité a jakým způsobem k těmto podstatným bodům přistupovat. Do výzkumu se zapojili lidé z managementu (personalisté, technici, apod.) společně s operátory výroby. Zúčastnili se dokonce i nově přijatí, kteří měli původní web ještě v živé paměti. Velmi zajímavé bylo pozorovat, jak se liší potřeby na jednotlivých pozicích. Zatímco operátoři oceňovali přehledný výpis výhod a popis nabízených míst, management kladl důraz na správně formulované hodnoty firmy. Ve společné diskuzi jsme pak došli k finálnímu návrhu hlavní stránky, na kterém se shodli všichni zúčastnění.
řešení: NETRADIČNĚ, ALE TREFNĚ
Se všemi potřebnými informacemi jsme se vrhli do designu stránek podle vytvořených wireframů. Návrh se ale nedařil úplně podle našich představ.
Jak se dostat ze slepé uličky při návrhu
Při sazbě do vzniklého wireframu jsme s výsledným designem nebyli spokojeni. Byl nudný a chyběla v něm jakákoliv invence. Nereflektoval atmosféru firmy, kterou jsme sami na workshopu zažili. Když jsme přemýšleli, jak začít jinak, využili jsme chystanou mobilní verzi. Právě ta musí být velmi přehledná, jednoduchá a dobře strukturovaná. Navrhli jsme tedy nejdříve verzi stránek pro mobily a doufali, že nás v celkovém designu posune správným směrem. Heuréka! Pomohlo to. Desktopová verze nabrala úplně nový rozměr. Řešení je jednoduché, přímočaré a každý zvolený prvek má svou konkrétní roli. Nic zbytečného tu prostě nenajdete.
Svěží prostředí firmy se odrazilo do grafiky
Na webu Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o. jsme se chtěli vyřádit, a proto jsme se nespokojili se standardním vzhledem stránek. Vybrali jsme několik oživujících prvků – jak ve struktuře webu, tak v jeho barevnosti.
Dominantním prvkem homepage jsou sešikmené plochy, které uvidíte při pohybu na stránce dolů. Prostor webu je díky nim svěží, neokoukaný a návštěvníka tak zaujme už v prvních vteřinách.
Na stránkách jsme použili moderní vínový odstín. Při výběru doplňkové barvy jsme vsadili na výraznou oranžovou, která webu dodala dynamiku. Tlačítka jsme doladili efektem stínu při najetí myší. Barvy se staly spolehlivým průvodcem po celém webu.
Nenuďte návštěvníka a pracujte s obrazy
Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o. nás překvapila skvělými fotografiemi a náborovými videi, které dosud na webu vůbec nebyly. Nám se skvěle hodily ke konceptu svěžího a věcného webu, a proto jsme je využili ve velké míře.
Do struktury jsme zakomponovali také ikony na míru, časové osy a menší infografiky, které popisují firmu i její historii. Cílem bylo představit Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o. tak, aby zájemci o práci přesně věděli, s kým mají tu čest.Texty musí reflektovat postoj firmy
Napsat texty pro web se může zdát jako drobnost, která nevyžaduje moc přípravy. Když se ale řádně promyslí i tento prvek, dostane se kvalita stránek na úplně jinou úroveň. Zvolený atypický “tone of voice” vzbuzuje v tomto případě u návštěvníka důvěru a přátelskou atmosféru. Personalisté před uchazeči nic neskrývají. Nabídka práce nekončí nudným popisem požadovaných schopností, ale otevřeně představuje, s kým bude člověk jednat, jaké budou jednotlivé kroky přijímacího řízení, a dokonce popisuje i průběh prvních dnů čerstvě přijatých zaměstnanců.
Myslelo se také na poznatky z workshopu. Na web jsme umístili mise a vize firmy, které zajímají hlavně management. Pro zpracování výhod a benefitů práce v Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o., které zajímaly řadové zaměstnance, se vytvořily hravé ikonky. Kdyby se Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o. zachovalo standardně a naplnilo web chladnými a obecnými náborovými texty, web by okamžitě ztratil svůj neotřelý dojem. Na české poměry je zvolený přístup stále unikátní a my skládáme velikou poklonu.výsledek: MLUVÍME KE SPRÁVNÉ CÍLOVÉ SKUPINĚ
Redesignované stránky jsme spustili na začátku léta 2017 a již po pár měsících se situace ve firmě změnila k lepšímu bez potřeby placených PPC reklam.- Zájemců o práci přibylo: ze 2 poptávek měsíčně se staly 2 poptávky denně.
- Návštěvnost stránek stoupá v průměru o 30 % každý měsíc.
- Na pohovory chodí lidé, kteří o firmě vědí vše a o práci mají skutečně zájem.
- Z redesignu byla nadšená i mateřská firma z Filipín, která se rozhodla upravit i své stránky.