Přemýšlíte o přechodu svého internetového obchodu na novou e-shopovou platformu, ale cítíte se trochu nejistí ohledně celého procesu?
Migrace e-shopu může být pro jeho majitele náročný úkol, avšak s pečlivou přípravou a správným plánováním ho lze úspěšně zvládnout.
Stanovte si cíle, určete priority a nastavte si realistické termíny.
Přemýšlejte o tom, jaké funkce od nové platformy očekáváte a jakým způsobem chcete optimalizovat svůj e-shop pro dosažení lepšího výkonu a vyšší efektivity.
Než se pustíte do práce, doporučujeme vám doplnit a zálohovat veškerá data související s vaším stávajícím e-shopem
-
Informace o produktech
Ujistěte se, že máte k dispozici kompletní seznam produktů, včetně názvů, popisů, obrázků, cen, dostupnosti a dalších relevantních informací.
-
Zákaznické informace
Dále budete potřebovat seznam registrovaných zákazníků, jejich kontaktní údaje, historii nákupů (včetně detailů o produktech, částkách, platebních metodách, dopravě a stavu objednávek). A další informace o jejich chování na e-shopu. V některých případech je možný i přenos hesel.
-
Platební možnosti
Ověřte si, že máte k dispozici detailní informace o platebních metodách, které poskytujete a nebo chcete nově poskytovat svým zákazníkům (např. platby kartou, platební brány, bankovní převody, PayPal, Comgate apod) které jste uzavřeli s poskytovateli platebních bran, které poskytujete a nebo chcete nově poskytovat svým zákazníkům (např. platby kartou, platební brány, bankovní převody, PayPal, Comgate apod). Nezapomeňte zkontrolovat podmínky smluv a případné limity či poplatky, abyste měli jasno v tom, jakým způsobem budou platby zpracovány na vašem novém e-shopu.
-
Možnosti dopravy
Připravte si seznam všech dopravních metod, které budou dostupné pro vaše zákazníky (Balíkovna, PPL, DPD, Zásilkovna, Česká pošta apod). U každé dopravní metody stanovte příslušné poplatky za dopravu. Pokud nabízíte možnost doručení velkých, těžkých nebo křehkých zásilek, zvažte zavedení zvláštních cen dopravy pro tyto případy.
Integrace s dopravními službami: Jestliže plánujete integrovat novou e-shopovou platformu s externími dopravními službami, připravte si také veškeré informace potřebné k nastavení těchto integrací.
-
SEO data
Mějte po ruce také informace pro SEO, jako jsou meta popisky, titulky, klíčová slova a další metadata, která mohou ovlivnit viditelnost vašeho e-shopu ve vyhledávačích.
S profesionální pomocí k úspěchu
Nemějte obavy vyhledat odbornou pomoc a podporu při přechodu na novou e-shopovou platformu. Spolupráce s agenturou, která má zkušenosti s migrací e-shopů, vám může ušetřit spoustu času a usnadnit celý proces.
Díky profesionálnímu přístupu a odborným znalostem se vyhnete možným problémům a zaručíte si hladký a úspěšný start a provoz vašeho internetového obchodu.