Personalizace na e-shopech je v dnešním e-commerce světě klíčem k úspěchu. Vytváří pro zákazníky jedinečný nákupní zážitek a díky ní se budou vracet zpět.
Studie ukázaly, že 74 % spotřebitelů bývá frustrováno, pokud obsah zobrazený na webových stránkách není personalizovaný
Personalizace vytváří jedinečný a na míru šitý nákupní zážitek, který zákazníky vždy potěší. Umožňuje e-shopařům předvídat potřeby zákazníků a na základě toho jim poskytovat relevantní nabídky. Společnost Accenture uvedla, že 91 % spotřebitelů s větší pravděpodobností nakupuje u značek, které jim poskytují personalizované nabídky.
Výhody personalizace v e-shopech
Zvýšená míra konverze
Personalizované nabídky mohou vést k významnému nárůstu konverzí.
Vyšší angažovanost zákazníků
Přizpůsobený obsah a doporučení vedou k většímu zapojení zákazníků a delší době strávené na webové stránce.
Vyšší loajalita zákazníků
48 % spotřebitelů tvrdí, že s větší pravděpodobností na e-shopu nakoupí znovu, pokud je jejich nákupní zážitek personalizovaný.
Snížení počtu opuštěných košíků
Díky zobrazování personalizovaných nabídek a upomínek mohou e-shopy snížit míru opuštění košíku. O tomto tématu jsme se více rozepsali ve článku Zachraňte opuštěné košíky.
Zvýšená spokojenost zákazníků
Když se zákazníci cítí pochopeni a ceněni, jejich spokojenost se zvyšuje. Personalizace umožňuje e-shopům řešit individuální potřeby, což vede k vyšší míře spokojenosti zákazníků.
Zavádění personalizace
Využijte data: Shromažďujte a analyzujte data o zákaznících. Získáte přehled o jejich preferencích, historii nákupů a chování při prohlížení webu. Jedním z nástrojů pro získání dat jsou například Google Analytics.
Segmentace: Rozdělte zákazníky do skupin na základě podobných charakteristik a poskytněte jim cílená doporučení a nabídky.
Dynamický obsah: Využívejte algoritmy strojového učení k zobrazování personalizovaného obsahu v reálném čase, například doporučení produktů, cen a propagačních akcí.
Personalizované e-maily: Přizpůsobte e-mailové kampaně na základě preferencí a chování zákazníků, abyste zvýšili jejich zapojení a konverze.
Jak uspět
Ochrana osobních údajů: Zajistěte soulad s předpisy o ochraně osobních údajů a upřednostněte soukromí zákazníků, abyste si vybudovali jejich důvěru.
Přesnost dat: Udržujte přesné a aktuální údaje o zákaznících, abyste mohli poskytovat účinnou personalizaci.
Vyvážení automatizace a lidského přístupu: Najděte správnou rovnováhu mezi automatizovanou personalizací a lidskou interakcí. Tím vytvoříte příjemný nákupní zážitek.
Testování a optimalizace: Neustále testujte a optimalizujte personalizační strategie, abyste zlepšili účinnost a předstihli očekávání zákazníků.
Personalizace se stala hnací silou v e-commerce už před nějakou dobou a umožňuje vám poskytovat zákazníkům jedinečné a na míru šité zážitky. Využitím údajů o zákaznících a zavedením personalizace mohou e-shopy výrazně zvýšit spokojenost zákazníků, jejich zapojení a v konečném důsledku i prodej. Využití personalizace je už na dnešním konkurenčním trhu době nutností.