Objednávek, které se nedokončí a zůstanou opuštěné v košíku, bývá z pravidla opravdu hodně. Každý to známe i ze své vlastní zkušenosti, prohlížíme si e-shop, naházíme si do košíku zboží, které se nám líbí a ať už si to nakonec rozmyslíme a odejdeme nebo nás něco vyruší a my zapomeneme, zůstanou nám pouze opuštěné košíky.
Je ale také možné, že důvod pro opuštění košíku a nedokončení objednávky je příliš vysoká cena dopravy, nevhodný vzhled e-shopu, nízká důvěryhodnost, příliš složitý nákupní proces a těchto důvodů může být plno dalších.
Pokud váš e-shop netrápí tyto překážky a nedostatky, své kampaně, ale i obrat můžete zvýšit jednoduše tak, že jim ten košík připomenete. Vhodným nástrojem je e-mailing. Základem je tedy mít u zákazníků souhlas se zasíláním obchodních sdělení, proto začněte sbírat e-maily co nejdříve.
Dobře si promyslete, jaké načasování bude pro váš produkt nejvhodnější. Určitě je žádoucí připomenout se do 3 dnů od opuštění košíku, kromě prvního e-mailu poslat klidně i dva další. Vždy můžete zákazníkovi poskytnout výhodnější nabídku.
Podle studie SeeWhy je průměrný čas mezi první návštěvou a nákupem 19 hodin, ale 72 % návštěvníků se vrátí pro opuštěné košíky v prvních 12 hodinách a dokončí nákup.
Z jiné studie zase vyplývá, že nejideálnější je poslat e-mail hodinu po opuštění.
Je samozřejmě nutné postupovat opatrně s oslovením a obsahem. Tento typ e-mailu by rozhodně měl být personalizovaný a co nejvíce osobní. Když ho návštěvník otevře, musí být na první pohled zřejmé, z jaké společnosti ho dostal, o jaký produkt se jedná a měl by znít příjemně a zároveň urgentně.
Obsahová část by se měla soustředit hlavně na produkt z opuštěného košíku, zákazník by měl být přes proklik přesměrován na stránky a navázat tam, kde skončil. Musíme mu dokončení procesu co nejvíce zjednodušit. Měl by mít možnost vidět celý obsah nákupního košíku, který tam hodil a ponechal. Mimo to mu můžete nabídnout i další produkty, buď podobné nebo co nakoupili jiní společně s produktem, který připomínáte. Za touto částí by mělo následovat hodnocení vašeho e-shopu a poté konkurenční výhody, jako například doručení zdarma nebo od nějaké částky apod. a případně bližší informace o doručení.