Nová verze Shopsys Platform přináší vylepšení eshopové platformy a je doslova nabitá novými funkcemi.
Tento článek byl inspirován původním textem zveřejněným na www.shopsys.cz.
Nejvýznamnější novinky v Shopsys Platform 14
Skeleton loadery na storefrontu
Implementace skeleton loaderů na storefrontu přináší výrazně příjemnější uživatelský zážitek při prohlížení webu. Při přechodu na jakoukoliv stránku se uživateli okamžitě zobrazí tzv. skeleton loader. Tento vizuální prvek naznačuje rozložení stránky ještě před načtením skutečných dat, což snižuje dobu vnímání načítání webové stránky.
Prohlížení webových stránek je tak rychlejší, plynulejší a vizuálně atraktivnější.
Vyhledávání pomocí Luigi’s Box
Luigi’s Box je služba poskytující personalizované našeptávání, hledání, filtrování a doporučování (nejen) produktů na eshopu. Integrací tohoto nástroje (ve formě vypínacího modulu) do platformy byly splněny požadavky mnoha zákazníků, kteří touží po personalizaci ve svých internetových obchodech.
Luigi’s Box výrazně zvyšuje uživatelský zážitek tím, že poskytuje relevantní výsledky vyhledávání a personalizovaná doporučení, což vede k vyšší spokojenosti zákazníků a lepším konverzním poměrům.
Hreflang
Tento atribut poskytuje informace o jazykových verzích stejné stránky na různých doménách. V administraci e-shopu je nyní možné konfigurovat, které domény jsou navzájem jazykovými alternativami. Na základě tohoto nastavení se poté přidávají hreflang meta tagy na domovskou stránku, detaily produktů, kategorie a další části webu.
Logování změn nad objednávkou
Nově je možné sledovat historii změn objednávky (a dalších entit). Administrátor nyní snadno zjistí, kdo, kdy a jakým způsobem provedl změny v objednávce.
GoPay – opakování a změna platby
Pokud zákazník platící přes GoPay zavře platební bránu nebo dojde k chybě platby, zobrazí se na stránce s nedokončenou platbou možnost platbu opakovat nebo změnit na jinou. V zákaznické sekci pak zákazník vidí stav platby u svých objednávek a má zde také možnost platbu opakovat nebo změnit.
Asynchronní přepočty a export produktových dat
Systém přepočtů viditelnosti a dostupnosti produktů byl výrazně zjednodušen. Přepočty a export produktových dat nyní probíhají asynchronně pomocí RabbitMQ. Díky implementaci prioritizace jsou produkty upravené administrátorem zpracovávány přednostně před jinými změnami, například těmi, které jsou způsobeny přenosem z informačního systému.
imgProxy pro práci s obrázky
Implementace imgProxy nabízí vývojářům téměř neomezené možnosti manipulace s obrázky s minimálním úsilím. V základu je imgProxy využíváno pro dynamické změny velikosti, takže již není potřeba předem definovat používané rozměry obrázků na backendu, a obrázky mohou být na storefrontu nahrávány v libovolné velikosti. Díky imgProxy jsou ale možné další manipulace s obrázky, jako je např. nastavení komprese a kvality nebo přidání vodoznaku.
Nová galerie obrázků
Původní řešení pro galerii obrázků na detailu produktu nebylo kompatibilní s výše popsanou imgProxy pro práci s obrázky. Proto byla vytvořena vlastní komponenta a nová galerie tak nyní může naplno využívat optimalizovaných obrázků a načítá se dynamicky, což vedlo k další optimalizaci stránky detailu produktu.
Povýšení na PHP 8.3
Nejnovější verze PHP přináší další optimalizace a umožňuje programátorům psát kvalitnější kód s využitím vylepšení jazyka jako je např. podpora typování konstant nebo atribut #[\Override].
Cypress testy
Cypress je využíván pro testování storefrontu. V nové verzi bylo přidáno množství nových testů, které pokrývají kritické části aplikace, a způsob lokálního spouštění testů byl maximálně zjednodušen. Dále byly přidány vizuální regresní testy, které využívají snímky obrazovky. Tyto testy dokáží vývojáře na projektu upozornit na nechtěné změny ve vzhledu stránek.
Zpracování chyb na storefrontu
Univerzální produktové seznamy
Původní funkce porovnávání a oblíbené produkty byly přepracovány do jedné univerzální implementace, čímž byly odstraněny duplicity v kódu a do budoucna byla zjednodušena údržba do budoucna. Zároveň byly reflektovány požadavky z implementovaných projektů, takže produktové seznamy lze nyní omezit pouze pro přihlášené uživatele, případně je možné jednoduše přidat více seznamů stejného typu.
Otevírací hodiny prodejen
Byla zavedena knihovna spatie/opening-hours, která poskytuje dobře použitelné API pro práci s otevíracími hodinami prodejen. Díky tomu je nyní mnohem snazší zjistit, zda má prodejna v daný okamžik otevřeno, nebo lze implementovat libovolný počet otevřených intervalů během jednoho dne. Nově může mít každá doména nastavenou vlastní časovou zónu, která je zohledněna při zobrazování časových údajů na storefrontu.
Symfony toolbar na JS storefrontu
Symfony Profiler, dobře známý backendovým vývojářům, je nyní v omezené podobě dostupný na JS storefrontu. Umožňuje přímo prokliknout na profily jednotlivých XHR požadavků, což usnadňuje sledování a analýzu výkonu přímo z uživatelského rozhraní.
Vylepšené spouštění XML feedů
Generování XML feedů lze nyní plánovat podobným způsobem jako spouštění CRON modulů. Pro každý feed mohou být konfigurovány povolené domény a přesný čas, ve který má být feed vygenerován. Administrátor má také nově možnost vyvolat generování feedu mimo nakonfigurovaný čas.
Pro koho je e-shopové řešení Shopsys Platform vhodné?
Open code e‑commerce platforma Shopsys Platform je vhodná pro B2B, B2C a D2C velké e-shopy, které vyžadují potřebují škálování a úpravy na míru.