Pohled z okna a čekání na inspiraci vám na úplném začátku návrhu webu nepomůže. Studenti VOŠ a SPŠE už to po čtvrteční přednášce našeho kolegy Jirky vědí. A víte to vy?
Human Centered Design (HCD) je koncept, který jsme studentům představili v rámci série přednášek místních firem na VOŠ a SPŠE. Záleží nám totiž na tom, aby mladí studenti – budoucí programátoři, grafičtí designéři i copywriteři – pochopili, že tvorba webu je kreativní proces, který by ale měl v ideálním případě vycházet z analytických zjištění.
Navrhovat web od stolu se nevyplácí a člověku opravdu nepomůže ani krásný výhled z okna. Webdesignér se musí vydat do terénu a poznat lidi, pro které web tvoří. A právě o tom HCD je – múza vás nespasí, když neznáte cílovou skupinu.
Proto jsme velkou část přednášky věnovali uživatelskému výzkumu. Na případových studiích jsme ukazovali, jakými způsoby poznáváme zákazníky e-shopů a návštěvníky webů u našich projektů. Díky rozhovorům, kreativním workshopům a analýzám totiž zjišťujeme, jaké informace jsou pro návštěvníky nejdůležitější, a také se dozvídáme, jak nejlépe jim tyto informace podat.
Samotný návrh webu je pak mnohem jednodušší a náš klient má jistotu, že investuje do projektu postaveném na datech, nikoli na pouhé domněnce.