Může se zdát, že do Vánoc zbývá spousta času. Ano i ne. V regálech se na konci léta objevují adventní kalendáře a čokoládky, obchodníci nás začínají lákat na rozmanité akce, abychom byli připraveni a svátky prožili v poklidu. Jakmile však skončí Black Friday, všechno to šílenství propukne. Kdy tedy začít připravovat eshop na Vánoce?
E-shop připravený na Vánoce je vždy tou lepší variantou
Pokud vlastníte e-shop, jistě víte, že před Vánoci se rapidně zvyšují prodeje, a proto je lepší se pustit do práce co nejdříve. Ať už se to týká zásob, reklamních bannerů, dopravy nebo slevových akcí.
Udělejte si checklist, na co nezapomenout
Velké změny na e-shopu neodkládejte
Chystáte na e-shopu změny? Pusťte se do toho co nejdříve. Pokud se jedná o redesign nebo jiný větší zásah, nenechte e-shop čekat na poslední chvíli a začněte ihned. Kromě tvorby e-shopu myslete i na to, že je potřeba ho pořádně odladit, aby ustál větší nápor zákazníků a byl bez chyb. O náročnosti testování softwaru se rozpovídal náš kolega tester David.
Připravte si podklady pro reklamy
Připravte si vše, co potřebujete, abyste naladili své zákazníky na správnou sváteční atmosféru. Na bannerech s vánoční tématikou se můžete pořádně vyřádit a s jejich včasnou tvorbou budete připraveni konkurovat ostatním. Využívejte emailový marketing, sociální sítě i PPC reklamy pro lepší výsledky. V závěru byste měli mít připravený komplexní marketingový plán.
Nezapomínejte na mobilní zařízení
Nakupování na mobilech je na vzestupu a v posledních letech obzvlášť v období svátků, proto byste se měli ujistit, že je váš eshop optimalizován i pro mobilní zařízení.
Sdělte naprosto jasně, jak je to s dopravou
Pokud spolupracujete s partnery, zjišťujte průběžně informace o dodání a zároveň je transparentně předávejte svým zákazníkům. Ujistěte je, že do určitého data své objednávky skutečně obdrží. Také byste měli zvážit nabídku možnosti zrychlené dopravy nebo propagačních akcí, které zajišťují dopravu zdarma, abyste přilákali více zákazníků.
Monitorujte a analyzujte výkonnost
Sledujte klíčové ukazatele, jako jsou prodeje, konverzní poměry a návštěvnost webových stránek. Analyzujte předešlé vánoční sezóny a zpětnou vazbu od zákazníků, podle toho upravte své strategie, abyste optimalizovali své výsledky. Pro monitorování je vhodný nástroj Google Analytics 4.
Šiřte sváteční náladu pomocí personalizace
E-shop připravený na Vánoce by neměl postrádat drobné dárky k objednávkám, slevové kódy nebo dárkové kartičky. Ukažte svým zákazníkům, že si jich vážíte.
Pokud začnete připravovat e-shop na Vánoce včas, budete připraveni maximalizovat výsledky svého e-shopu během vánoční sezóny. Nezapomeňte, že klíč k úspěšným svátečním kampaním je plánování dopředu. Proto nečekejte a začněte svůj eshop na Vánoce připravovat co nejdříve.