Přemýšlíte nad tím, jak kontaktovat zákazníky, kteří se zajímali o konkrétní produkt na vašem e‑shopu nebo se několikrát zdrželi delší dobu na určité stránce vašeho webu? Víte, co se schovává pod pojmem lead a jak by vám mohl pomoci?
Co je lead?
Lead = potenciální zákazník. Člověk nebo firma, která se o vás zajímala ať už jen prohlížením vašich webových stránek, vyplněním kontaktního formuláře, stažením e‑booku, odběru newsletteru nebo účastí v soutěži. Jinými slovy jde o návštěvníka webu, ze kterého chceme v budoucnu udělat platícího zákazníka.
Lead management
Jedná se o konkrétní práci s leady – jejich sběr, mapování, kategorizování, komunikaci a následné vyhodnocení. Jinými slovy jde o práci s daným leadem během celého obchodního procesu včetně marketingových aktivit a následné péče.
Lead management využívají firmy hlavně v B2B segmentu, kde je důležitá aktivní péče o leady zejména skrz nové zákazníky a poptávky. Jednoduchou a přehlednou práci s leady umožňuje aplikace Leady.cz. Doporučujeme pracovat s leady i v B2C segmentu (pop-up okna, kontaktní a registrační formuláře, soutěže atd.). Mezi další pomocníky můžeme řadit i Lead Ads na Facebooku, kde si jako účel konkrétní kampaně zvolíte generování potenciálních zákazníků.
Leady.cz
Nástroj leady.cz vám poskytne nejen kontaktní informace o firmách, které navštívili Váš e‑shop nebo web, ale i strávenou dobu na konkrétní stránce nebo celém e‑shopu/webu. Zároveň vám pomůže vytipovat klíčové zákazníky. Aplikaci můžete propojit nejen s Google Analytics, ale i s většinou CRM systémů a tím docílit lepšího remarketingu nebo i cílit propagaci na vybrané firmy. Sledovat můžete i současné zákazníky a jejich chování – mají zájem o jiný produkt než bývá obvykle zvykem? Možná je čas na to, oslovit je s up‑selling nebo cross‑selling nabídkou. Navíc jednou týdně dostanete e‑mailem report za určité období, kde uvidíte které firmy se o vás zajímaly.

Je to legální?
Ano. Všechna data, které leady.cz sbírají, podléhají souhlasu uživatelů ohledně použití cookies služby leady.cz. Návštěvníci nevyplňují žádné údaje ani nemusí nikam klikat. Leady sledují návštěvy firem, ne návštěvy konkrétních pracovníků firmy. Dále zjistí, kolik pracovníků a jaké obraty konkrétní firma má včetně kontaktní osoby ve firmě. Můžete zkoumat i to, jaké informace na stránkách zajímaly konkrétní firmu nejvíce. Budete tak vědět, s jakou nabídkou návštěvníky oslovit.