Od 1. března 2024 využívá Google ve svých službách (jako jsou např. Google Anayltics 4, Google Ads), nový způsob předávání údajů, a to pomocí nové funkce Consent Mode v2.
Tato změna je nutná proto, aby služby Google byly nadále v souladu s předpisy, které regulují zpracování osobních údajů v oblasti digitálního marketingu.
Jaký je rozdíl mezi cookie lištou a Consent Mode?
Cookie lišta umožňuje uživateli schválit nebo zamítnout souhlasy s ukládáním souborů cookies do prohlížeče.
Google Consent Mode je nástroj, který na pozadí předává uživatelské rozhodnutí do jednotlivých služeb provozovaných Googlem. Jedná se tedy o komunikační prostředek mezi cookie lištou a měřícími kódy.
Google Consent V2 je aktualizovaná verze původního režimu souhlasu (Google Consent V1) a liší se tím, že zavádí dva další parametry do rozhraní API režimu souhlasu společnosti Google:
- ad_user_data – Basic Consent Mode
- ad_personalization – Advanced Consent Mode
Basic Consent Mode
Google nebude sbírat data na pozadí bez souhlasu uživatele. Sběr dat se spustí až po udělení souhlasu s cookies.
Advanced Consent Mode
Google bude pokračovat v modelování chybějících dat. Služby se spustí i při zamítnutí souhlasu, což umožňuje sběr dat na pozadí.
Jak Google Consent v2 implementovat?
Váš web, e-shop, potřebuje k implementaci GCM v2 cookie lištu, pomocí které můžete získat souhlas s využitím dat uživatele.
Dále je třeba zvážit, která verze Consent Mode je pro váš e-shop nejvhodnější (basic nebo advanced). A my vám pak pomůžeme i implementací a testováním nového nastavení.
A to není vše, během léta a podzimu dojde k dalším významným změnám: Cookies třetích stran skončí!