Velkou změnu chystá Google s výsledky vyhledávání. Je to mnohem zásadnější změna algoritmu, než v minulosti prováděné změny nesoucí názvy Penguin nebo Panda.
Už dlouho Google indexuje odděleně webové stránky bez a s mobilní verzí. To z toho důvodu, že uživatelům, kteří používají Google vyhledávání na mobilu, se primárně zobrazují ve výsledcích vyhledávání weby, které jsou přizpůsobené zobrazení na mobilu. Řazení výsledků je tedy jiné na desktopu a jiné na mobilu.
Nová změna však spočívá v tom, že řazení výsledků na desktopu bude podle mobilních výsledků. Pro všechny provozovatele webů to bude znamenat mít tedy hlavně optimalizovanou mobilní nebo responsivní verzi webu.
Co to znamená pro provozovatele webu?
Pokud Váš web využívá zvlášť mobilní verzi webu a zvlášť desktopovou verzi, bude to znamenat to, že Váš copywriter či správce obsahu se bude muset zaměřit na to, aby obsah na mobilní verzi byl správně z hlediska SEO.
Pokud využíváte responsivní verzi je situace jednodušší v tom, že obsah spravujete z jednoho systému a tak informace se správně zobrazují v desktopové verzi i verzi pro mobily.
V každém případě je třeba pamatovat na to, že uživatelé na mobilu fungují jinak – chtějí stručné a jasné informace, a tak je třeba i z tohoto pohledu obsah zestručňovat a jinak koncipovat. Velice důležitá je stále rychlost načítání webu, což je jeden z hlavních faktorů úspěchu.