Google má nespočet svých nástrojů, které můžete využívat a pomůžou vám proplouvat snáze internetem. Abyste se jednoduše vypořádali s placenou reklamou, poskytuje Google službu Google Ads.
Dennodenně vyhledáváme na všemocném globálním vyhledávači Google. Ze statistik vyplývá, že na Google vyhledává 80 % uživatelů internetu, majoritní skupiny, které zde vyhledávají jsou ve věku od 16 do 34 let. Ti, co se ve světě marketingu nepohybují, ani pravděpodobně nevěnují pozornost tomu, že e-shopy a weby na prvních pozicích, na které klikají, si tuto pozici zaplatili.
V Google Ads si e-shop či web zvolí klíčová slova, která odpovídají konkrétní nabídce, nabídnou částku, kterou jsou ochotni zaplatit při prokliku a už se reklama dostává do aukce. Systém těchto aukcí vychází z maximálního CPC (cost-per-click = platba za proklik), skóre kvality a hodnocení (násobek výše max. CPC a skóre kvality). Neznamená tedy, že s nejvyšší nabídkou se určitě zobrazíte na prvním místě. Váš inzerát musí mít vysoké skóre kvality.
Nejvyšší nabídka neznamená, že se dostanete na přední pozice
Pokud se už zákazníkovi v hlavě formuje potřeba do nějaké podoby a jde cíleně vyhledávat na Google, k jeho konverzi na vašem webu nebo e-shopu poslouží textové inzeráty. Inzeráty na prvních čtyřech a třech posledních místech budou placené reklamy a budou odpovídat stejně jako organicky řadící se inzeráty vyhledávanému dotazu.
Na příkladu vpravo si můžete všimnout dvou reklam, které se zobrazily při zadání dotazu “barevné tenisky”. Nad nimi se objevil tzv. carousel (=kolotoč¨), který není textovým inzerátem, ale ukazuje přímo produkt.
Tím se dostáváme od vyhledávací k obsahové síti. Tato síť je sbírka webových stránek jako například Gmail, Blogger, YouTube nebo jiné konkrétní stránky Google. Na těchto stránkách se můžete setkat s vizuálně zajímavými reklamami, například bannery nebo videi.
Je opravdu spousta možností, jak zasáhnout uživatele na internetu. Můžete jít zákazníkovi naproti, kdy se už rozhodl, že něco potřebuje. Předběhněte proto svoji konkurenci ve vyhledávací síti se svými textovými inzeráty. Tyto inzeráty můžete využít i mimo jiné v Nákupech od Google, v obchodě Google Play nebo v Mapách Google, zde se mohou zobrazovat například i pomocí lokace. Nebo můžete vyvolat u zákazníka potřebu s reklamami v obsahové síti podle toho, jaké má zájmy nebo které produkty již navštívil dříve.
Potřebujete poradit s Google Ads?
Ozvěte se nám a my to s vámi probereme.
Nepodporovaný prohlížeč
Na tomto prohlížeči nepodporujeme správné zobrazení ani funkčnost našeho webu. Pro plnohodnotné zobrazení webu prosím využijte jeden z následujících prohlížečů:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Microsoft Edge
Rozhodli jsme se tak proto, že od 15. června 2022 nebude Internet Explorer 11 podporován ve většině verzí Windows 10.