E-shopy v roce 2021, co nás čeká?

15. 4. 2021

Prudký nárůst tržeb v e‑commerce a útlum přímého prodeje ještě více urychlil vývoj na poli e‑commerce. Jaké trendy čekají v roce 2021 e-shopy a co by na tom Vašem nemělo chybět?

Dle slov výkonného ředitele APEK, Jana Vetyšky, můžeme v roce 2021 na trhu e‑commerce očekávat překonání magické hranice 200 miliard korun obratů.  A vývoj přinese  pravděpodobně pokračování prolínání online a offline prodeje. Očekává také pokračování vyšší četnosti objednávek zejména u zboží denní spotřeby.

Říkáte si, kde brát stále inspiraci a jak dopřát Vaším zákazníkům komfort? Sledujte aktivity předních hráčů na trhu a inspirujte se. Můžete i odebírat jejich newsletter či sledovat sociální sítě.

Bez inovací a zlepšování zákaznického servisu to letos opět nepůjde. Narůstá konkurence a znatelně se zvětšuje rozdíl mezi velkými hráči a menšími eshopy, je tedy potřeba držet krok.

Udržitelnosttéma číslo 1

Možná se Vám zdá, že to sem vůbec nepatří, ale opak je pravdou. Zákazníci dnes chtějí ekologicky přemýšlejícího prodejce. Volte proto ekologické balení zásilek nebo třeba zkuste navázat spolupráci s přepravní společností využívající alternativní pohony.

Trendem dnešní doby je ekologické balení.

360° fotografie produktů

Na prezentaci produktů je kladen čím dál tím větší důraz, zvláště když nemá zákazník možnost si produkt “osahat”  na živo. Dopřejte jim 360° fotografie a ukažte každý detail nabízeného produktu. 

 O krok napřed pak budete například díky propracovanému virtuálnímu zrcadlu, kterým umožníte zákazníkovi “vyzkoušet” si produkt přímo u Vás na e‑shopu. Vytvořte nákupy zábavnější a poskytněte svým zákazníkům realistické prohlížení produktů s virtuální zkušební kabinkou. Vlastníte eshop v segmentu fashion and beauty? Prostřednictvím pluginu si zákazníci budou moct vyzkoušet produkty v eshopu pomocí živého přenosu webové kamery nebo na vlastní fotografii. V současnosti lze virtuální zrcadlo využít zejména pro produkty z řad dekorativní kosmetiky, brýlí a doplňků. Snižte vratkovost zboží a zvyšte konverzní poměr díky průlomové technologii rozšířené reality.

Blíže zákazníkům pomocí výdejních boxů

Díky výdejním boxům budete blíže zákazníkovi a dopřejete mu rychlé a komfortní vyzvednutí zásilky v čase, který se mu hodí. Jistě to ocení. 

Výdejní boxy rostou v oblibě. 

Nezapomínejte ale stále hledat nové cesty pro komunikaci se zákazníky, ideální jsou pro to již výše zmíněné výdejní boxy či kvalitní kurýrní služba, neberte na lehkou váhu ani zvyklosti mladé generace, která preferuje již téměř výhradně nákupy na mobilu. Responzivní verze je tedy opravdu nutnost i když se Vám to možná nezdá.

Platební metody

Rozšiřte nabídku Vašich platebních metod, pokud zákazník v košíku nenajde tu svou oblíbenou, hrozí že odejde a nenakoupí. Přijdete tak nejen o novou objednávku ale i o náklady spojené s akvizicí zákazníka. I zde platí, sledujte trendy a rozšiřujte nabídku platebních metod. Platební brány, Google Pay, či Apple Pay jsou dnes již téměř základem. Dobírka a bankovní převody se pomalu ale jistě dostávají do ústraní. Naopak narůstá obliba plateb pomocí kryptoměn či odložené platby, jako je například twisto.

Dynamické ceny

Upravujte ceny dle očekávání na trhu,  dle konkurence či dle kanálu odkud k Vám zákazník přišel. Ideální pro tyto účely je využití různých softwarů, například od Databreakers. 

Máte s Vaším eshopem velké plány a chcete pomoci s rozvojem? Obraťte se na nás, rádi s Vámi vše zkonzultujeme a navrhneme nejvhodnější řešení.