Dopravu zdarma využívá většina e‑shopů v ČR, ale je to vždy pro e-shopy konkurenční výhoda? Používáte tento marketingový nástroj i vy?
V dnešní době je doprava zdarma jeden z nejvíce používaných nástrojů pro to, jak nenásilně zákazníka pobídnout k přihození několika dalších produktů do košíku pro splnění limitu dopravy zdarma. Pod pojmem doprava zdarma si ne všichni zákazníci dokážou představit, že jde nejen o cenu za dopravce, ale i o nachystání a kompletaci zboží. Existují různé varianty, jak nastavit dopravu zdarma. Některé e‑shopy nabízejí dopravu zdarma bez ohledu na celkovou hodnotu objednávky. Zároveň existuje i možnost nabízet dopravu zdarma jen pro konkrétní zboží a podpořit tak jeho prodej. Pokud si ale e‑shop nesprávně nastaví podmínky dopravy zdarma, může pro něj být spíše jako konkurenční nevýhoda.
Konkurenční výhoda
Určil váš dodavatel fixní nebo minimální prodejní cenu zboží? Potřebujete se nějak odlišit od konkurence, která nabízí stejné produkty jako vy? Vyzkoušejte dopravu zdarma a buďte odlišní a úspěšnější, než vaše konkurence. Přidáním další výhody v podobě dárku k objednávce si získáte hned několik zákazníků, kteří se k vám budou rádi vracet právě proto, že jim nabízíte různé výhody k nákupu.
Věrnostní program
Dopravu zdarma můžete poskytnout speciálně pro zákazníky, kteří už jsou součástí věrnostního programu. Nabídněte dopravu zdarma registrovanému zákazníkovi například jako dárek k narozeninám nebo k svátku. Motivujete ho tak k nákupu na e‑shopu a zdůrazníte to, že vám na něm záleží. Dopravu zdarma můžete vyřešit slevovým kupónem, který zašlete pomocí e‑mailingové automatizované kampaně. Víte, co je automatizace v e‑mailingu a jaké druhy můžete nastavit? Mrkněte na náš článek o automatizaci v e‑mailingu.
Jakou dopravu nastavit?
Rozhodnete‑li se pro dlouhodobé nastavení dopravy zdarma, je nutné počítat s mírným navýšením cen u všech produktů. Při nastavení pravidelné dopravy zdarma si spousta zákazníků rychle zvykne a na výhodu s nákupem prostě počkají. To znamená, že vám v mezidobí, kdy nebude nastavená doprava zdarma, mohou klesnout tržby. Nastavit dopravu zdarma můžete jen pro konkrétní produkty a tím tak podpořit jejich prodej. Správná komunikace dopravy zdarma přes sociální sítě nebo reklamní kampaně může zvýšit tržby až o několik procent.
Pokud chcete zjistit, jaká částka dopravy zdarma je pro vás výhodná, je nutné otestovat několik částek, než zjistíte, která z nich je pro vás zisková. Během testování musíte zohlednit jak se změní konverze, průměrná hodnota objednávky, čistá marže na objednávku a celková změna zisku. Díky těmto kritériím lehce vyberete hodnotu dopravy zdarma, která je pro vás výhodná. Nezapomeňte na sezónnost, kdy je dobré optimalizovat cenovou hranici.
Pokud chcete zvýšit i hodnotu objednávky, udělat z návštěvníka e‑shopu zákazníka nebo podpořit prodej konkrétního zboží, vyzkoušejte dopravu zdarma na vašem e‑shopu.