PPC, pípísí nebo třeba pépécéčka, každý jim říká jinak, ale co se za nimi skrývá? Jeden z nejsilnějších nástrojů pro marketing na internetu. Využijete ho napříč celým internetem a v každém druhu podnikání.
PPC je zkratka pro anglický výraz Pay per Click. V doslovném překladu platba za proklik a přesně tak tyto reklamy fungují. Zaplatíte až ve chvíli, kdy se zákazníci prokliknou na váš e-shop nebo web. Tím se také odlišují od ostatních reklam, za které platíte už při pouhém zobrazení a nezáleží na tom, zda si jich vaši zákazníci všimli.
PPC kralují internetu po celém světě
Můžete je využívat ve vašich textových reklamách v kombinaci s grafickými podklady. V případě textových reklam je uplatníte ve vyhledávání a při vhodné kombinaci klíčového slova, textu a nabízené ceny, můžete svůj web dostat na první pozice ve vyhledávání a získávat tak nejvíce zákazníků. Pokud zákazník už přesně ví, co potřebuje, s těmito reklamami mu můžete jít naproti a poskytnout prvotní nabídku.
Ale co dělat v případě, že se ještě zákazník nerozhodl nebo dokonce netuší, že vlastně potřebuje váš produkt nebo službu? V tu chvíli nastupují na řadu kampaně pro obsahovou síť, které využívají grafické formáty a snaží se zaujmout především vizuálně. Můžete cílit na vaše cílové skupiny podje jejich historického chování na internetu, podle zájmů nebo jenom podle geografické polohy. Jsou skvělým doplněním kampaní ve vyhledávací síti, protože s nimi můžete snadno cílit i zpětně na zákazníky, kteří vás nejdříve našli právě ve vyhledávání. Obsahové kampaně zároveň slouží i jako nástroj pro budování brandu (vaší značky).
Nespornou výhodou PPC kampaní jsou okamžité výsledky. Ihned po spuštění můžete získat vysoké skóre kvality a předběhnout konkurenci. PPC reklamy můžete neustále měnit, např.: střídat jednotlivé nabídky, nabízet různé slevy a akce a nebo mít rozdílný rozpočet pro jednotlivé kampaně.
Tato flexibilita kampaní je zároveň i jejich nevýhodou. Kampaně je potřeba neustále optimalizovat a starat se o to, abyste se nepropadli ve vyhledávání nebo se vám nesnížilo skóre kvality.
PPC reklamy můžete nastavovat především v Google Ads a Skliku, ale na tomto principu fungují i reklamy na Facebooku, Instagramu, LinkedInu a dalších platformách.
Našim klientům jsme díky optimalizaci PPC kampaní dokázali snížit náklady na reklamu téměř o 50 %, zároveň jsme využili opomenuté příležitosti a zvýšili výkon kampaní. Na pravidelný audit PPC kampaní byste neměli zapomínat, a to i v případě, že jste s výkonem téměř spokojeni. Špatně investované peníze Vás mohou vyjít ve skutečnosti dráž, než využití služeb zkušeného znalce.