Chcete e-shop, který vydělává?

4. 12. 2020

Obrat české e-commerce rok od roku strmě stoupá a současná situace tento trend ještě významněji urychlila. Česko má nejvyšší podíl online obchodů na počet obyvatel v Evropě, což sebou nese i větší konkurenci a nutnost přinášet zákazníkům čím dál tím větší komfort při nakupování. On-line nákupy jsou již běžnou součástí našich životů a na síti nakupujeme i to, co jsme si dříve ani nedokázali představit. I běžný nákup potravin už dnes vyřešíte z pohodlí domova. Přečtěte si, jak mít e-shop, který vydělává.

Rostoucí obliba online nákupů zcela pochopitelně láká i další hráče. Jak ale obstát mezi silnou konkurencí?  Sledujte trendy v e-commerce, požadavky vyhledávačů, aktivity konkurence i potřeby zákazníků. Neustále sledujte, vyhodnocujte, měřte a optimalizujte.

Mobile first

Mobil má většina z nás neustále u sebe, spoléháme na něj v mnoha ohledech a čím dál více, je tomu tak i při nakupování. Myslete na to a uzpůsobujte svůj e-shop pro zobrazení na mobilním telefonu. Neresponzivní e-shop nemá v oblibě ani zákazník a ani vyhledávače.

Bez uživatelsky přívětivého prostředí pro mobily se v dnešní době neobejdete.

Personalizace

Důležitým pilířem je také personalizace. Přizpůsobování obsahu stránky spotřebiteli pomocí zákaznických dat vám může významně pomoci. Je důležité nabídnout zákazníkům to, co je pro ně opravdu důležité a co je skutečně zajímá. K tomu je potřeba své zákazníky důkladně poznat a mít k dispozici potřebná zákaznická data.

Nabízejte zákazníkům to co skutečně hledají.

Udržitelnost a ekologie

Nejspíše jeden z nejaktuálnějších trendů poslední doby, a to nejen v e-commerce. Omezování nadbytečných plastových obalů a dopravy, používání recyklovatelných materiálů, redukce tisku faktur apod. se řeší dnes a denně. Ten, kdo tento trend nechce respektovat, bude dříve či později převálcován konkurencí, která je více „eco-friendly“.

Jděte s dobou a buďte eco-friendly.

Rychlost objednání, dopravy a placení

Dnes je běžné si v e-shopu uložit svou platební kartu a celý proces objednání i placení si tak zkrátit na minimum. Své služby stále vylepšujte, nabídněte zákazníkům nové způsoby dopravy, informujte o dostupnosti a celkově se snažte celý nákupní proces zkrátit na minimum. Pokud se pohybujete v B2B segmentu, určitě své zákazníky potěšíte například možností opakované objednávky.

Doby placení převodem na účet a čekání na zboží týden jsou již minulostí.

Automatizace

Automatizace je rozhodně jedním z velkých trendů dnešní doby, její význam roste pochopitelně i s tlakem konkurence a stále většími nároky na rychlost a kvalitu distribuce. Automatizace v expedici a vychystávání objednávek vám tedy život rozhodně ulehčí a navíc zrychlení celého procesu potěší zcela jistě i vaše zákazníky.

Automatizace se ale může týkat i marketingu, například připomenutí nedokončené objednávky, automaticky zasílané přání k svátku či narozeninám, slevové akce apod. Užitečným nástrojem je určitě také automatické kontrolování informací zadávaných v objednávkovém procesu. Zejména pak kontrola správnosti zadaného e-mailu či telefonního čísla, našeptávání adres a automatické doplňování formulářů.

Zjednodušte si život, je to jednoduché.

Strategické plánování

I přesto, že budete následovat všechny výše zmíněné trendy, můžete snadno ztroskotat, pokud nebudete dodržovat jednu základní věc – mít stanovené dlouhodobé cíle a strategie. Konkurence v oblasti e-commerce je obrovská, a proto je důležité vědět, čeho chcete dosáhnout, znát své příležitosti, ale i hrozby.

Plánujte dopředu a držte se svých cílů.

Chcete e-shop, který vydělává? Obraťte se na nás, vývoj e-shopů na míru nás baví a rádi Vás provedeme celým procesem.