V online světě dochází k jedné zásadní změně, Google Universal Analytics, na které jsme se mohli spolehnout neuvěřitelných 10 let, už brzy nahradí novější verze Google Analytics 4.
V Universal Analytics už nedochází k žádným aktualizacím, oproti tomu se neustále mění Google Analytics 4, a i přes jejich zatím nekonzistentní rozhraní je důležité do nich začít co nejdříve sbírat data. UA budou od 1. července roku 2023 neaktivní, pro klienty s GA360 budou sbírat data ještě další 3 měsíce, ale kontrakty se další rok prodlužovat nebudou. V obou případech bude k nahlédnutí reporting ještě dalších 6 měsíců.
V Google Analytics 4 nás čekají velké změny
Kromě sběru dat je nutné začít poznávat prostředí nástroje, protože se nesmírně liší od toho původního. Všechny požadavky se nyní zaznamenávají jako události a můžeme jich měřit v jeden okamžik více.
Měření napříč webem a aplikací odpovídá ucelené časové ose uživatele a je tak přehlednější. Cookies třetích stran zapříčinily na začátku roku 2022 velkou ztrátu dat, s tím si nová verze také dokáže poradit. Pokud budete chtít z Analytics získat analýzu, nový systém reportingu předkládá nové možnosti. V neposlední řadě se upravil atribuční model, takže zjistíte, jaký skutečný přínos měly jednotlivé kanály, přes které uživatel prošel, než uskutečnil nákup.