Nakupují u vás zákazníci pravidelně? Nebo chcete, aby u vás nakupovali pravidelněji? Můžete jim poskytnout slevu dle výše jejich objednávky. Sleva dle výše objednávky nebo takzvaná objemová sleva bude výhodou jak pro vás, tak pro vaše zákazníky.
Odlište objemové a množstevní slevy
Ještě než se ponoříme hlouběji do objemových slev, je nutné si vysvětlit, že můžete objemové slevy odlišit od množstevních a ty lze vypočítat jinak. Množstevní sleva je vypočítaná z každé položky zvlášť a stává se větší podle počtu položek v košíku. Objemová sleva se odvíjí od celkové částky, které vaše objednávka dosahuje bez ohledu na to, kolik je v ní kusů produktů. Rozpočítá se na každý produkt s původní cenou bez dalších slev.
Pokud zákazník bude moci využít objemovou slevu, při větším množství ušetří a vy obdržíte objemnější objednávku. A čím více nakoupí, tím větší bude sleva. Je tedy vhodné si stanovit hranice, od kterých se budou slevy odvíjet. Záleží samozřejmě na typu zboží, dražší produkty určené k dlouhodobé spotřebě (například elektronické spotřebiče), budou mít hranici jinde, než rychloobrátkové zboží (například potraviny).
Můžeme si ale představit, že v košíku máme zboží, které překročilo hranici 3.000 Kč, a od této hranice dostáváme slevu 10 % na celou objednávku. Od hranice 4.000 Kč to bude poté 15 % a tak dále. Slevy můžete stupňovat a dokonce i omezit pro vybrané skupiny vašich zákazníků.
Objemová sleva může být i trvalá, například na rok. Pokud vaši zákazníci každý rok dosáhnou svými objednávkami vámi stanovené minimální částky, můžete jim pak poskytnou slevu za věrnost na další rok. Takto můžete motivovat nejen spotřebitele, ale dokonce i B2B zákazníky.
Nastavte si pro své zákazníky objemové slevy, kterých mohou dosahovat při dosažení určité částky v košíku.