Máte spoustu návštěvníků na e-shopu, kteří odchází po velmi krátké době? I na ně lze vyzrát. Pop-up okno bude tím ideálním pomocníkem dokonce i při odchodu z e-shopu.
Pokud se zákazník dostal na váš e-shop, ale chystá se bez jakékoli objednávky či jiné konverzní akce odejít, můžete ještě zasáhnout na poslední chvíli. Dobře si všichni vybavíme pop-up okno, tedy vyskakovací okno ve formě kontaktního formuláře nebo reklamy. Reklama se obvykle zobrazí po chvíli strávené na e-shopu se zněním: “Na uvítanou od nás dostáváte malý dárek – 10% slevu na první nákup.” a následuje políčko pro vyplnění e-mailové adresy.
Správný moment pro zobrazení určitě není ve chvíli, kdy zákazník přijde na váš e-shop a ještě se ani nestihl rozkoukat. Pokud ani nedostane šanci prohlídnout si zboží, hrozí, že okamžitě odejde. Nechte jim chvíli na prohlídnutí vaší nabídky a poté zobrazte pop-up okno.
Pop-up okno slouží k vyvolání další akce, propagaci speciálního obsahu, získání e-mailové adresy a upozornění na výhodné akce, může ale upozorňovat na důležité informace , jako je změna otevírací doby kamenného obchodu apod.
Přemýšlejte nad obsahem, který bude vaše zákazníky lákat a neobtěžovat
Každému zákazníkovi by se pop-up okno mělo zobrazovat pouze jednou za den, mělo by mít zajímavý nadpis a text, lákavý obrázek a okno, do kterého vyplní svoji e-mailovou adresu.
Ale co s pop-up okny při odchodu?
Samozřejmě i pro tyto pop-up okna platí stejná pravidla, jako jsou zmíněna výše. Pokud si návštěvník váš e-shop prošel, možná dokonce našel, co hledal, ale není pro něj příznivá cena, může se rozhodnout odejít a hledat u konkurence. To je ta pravá chvíle, kdy zobrazit závěrečné pop-up okno a uskutečnit poslední nabídku, než opravdu odejde. Využijte ji k poskytnutí slevy se slovy jako: “Už jste na odchodu? Něco pro vás ještě máme.” apod. Nezapomínejte ale na to, že na mobilu tyto reklamy nelze zobrazovat. Google se snaží zpříjemnit lidem brouzdání po internetu na mobilu, proto začal penalizovat obtěžující vyskakovací okna. Stránky tak mohou ztratit pozice ve vyhledávání, ale i zobrazování PPC reklam.
Týká se to oken, která zakrývají vnější část obrazovky a brání prohlédnutí obsahu stránek. Dále těch, která se musí scrollovat (=posouvat), pokud chceme zobrazit obsah stránky a v neposlední řadě bannerů, které je nutné vypnout, abychom se dostali na stránku.