Veletrh

Příprava na veletrh. Jak na to?

24. 11. 2022

Účast na veletrhu je významnou součástí marketingové strategie, je velmi účinná a v rámci ní využijete spoustu komunikačních nástrojů zároveň. Během jediného dne se můžete setkat se spoustou lidí, ať už to jsou potenciální zákazníci, obchodní partneři nebo konkurence. Ale jaká by měla být příprava na veletrh?

Vyberte si tu správnou akci

Příprava na veletrh začíná ještě dlouho předtím, než vůbec začnete plánovat, jak váš výstavní stánek bude vypadat. Respektive začíná otázkou, na jakém veletrhu bude stát. Uvědomte si, co vy očekáváte od účasti, a kde můžete dosáhnout požadovaných výsledků.

Když už víte, kam chcete jet, může začít příprava

Naplánujte si vaši expozici, věnujte pozornost naprostým detailům jako je vybavení stánku nebo například přívod elektřiny. Identifikujte si podrobně své cíle a prozkoumejte hlouběji cílovou skupinu, kterou chystáte oslovit na akci. Přichystejte si všechny reklamní prostředky. Vytvořte si tým, který se veletrhu zúčastní a přidělte jim role. Zvolte vhodnou aktivitu, na kterou můžete nalákat kolemjdoucí ke svému stánku. Pozvěte své hosty. A v neposlední řadě si připravte logistický a časový plán.

  • Jaká je pověst veletrhu?
  • Kolik to bude stát?
  • Jací obchodní partneři se tam ukážou?
  • Kolik se předpokládá návštěvníků a jaké je jejich složení?
  • Má výstava konkurenční výhodu oproti jiným?
  • Je vhodný termín a místo konání?
  • Bude mít účast synergický efekt s ostatními komunikačními aktivitami?

Co na místě?

Počítejte, že nějakou dobu potrvá výstavba expozice, to se odvíjí od složitosti konstrukce stánku a počítejte, že i ty nejjednodušší mohou zabrat minimálně hodinu. To samé platí i pro demontáž. Celou akci dokumentujte, zaznamenávejte si výstupy z jednání, ať máte po skončení akce s čím pracovat. 

Kdy vyhodnocovat?

Velmi záleží, co na veletrhu nabízíte a zdali je prodejní či nikoli. Pokud se jedná například o kosmetiku, snadno po skončení vyhodnotíte prodeje, které jste na akci uskutečnili. Ale nelze vyhodnotit aktivity, které nabízejí právě například služby v rámci B2B a obvykle to chce čas. Vhodné dokonce v některých případech bývá srovnání celého časového období mezi jednotlivými veletrhy.

Vhodná měřítka:

Návštěvníci na vašem stánku

  • Koeficient frekvence stánku
    • Poměr počtu všech návštěvníků stánku k počtu návštěvníků veletrhu či výstavy

Odborná veřejnost na vašem stánku

  • Koeficient frekvence odborné veřejnosti
    • Poměr počtu odborných návštěvníků stánku k celkovému počtu návštěvníků stánku

Nové kontakty

  • Koeficient přínosu kontaktů
    • Počet nových kontaktů k celkovému počtu obchodních kontaktů na akci

Skutečný obchodní přínos

  • Koeficient přínosu kontaktů
    • Počet nových kupních smluv k celkovému počtu kontaktů z akce – tuto hodnotu sledujeme mezi akcemi, nevyhodnocujeme ihned

My se těšíme, až se s Vámi budeme moci opět setkat.

Chcete poradit s přípravou na podobnou akci?

Obraťte se na nás.