Naše česká nátura o nás leccos vypovídá a všichni víme, že my, Češi, ze srdce milujeme věci zdarma. Kdekoli se něco rozdává, kdykoli něco dostaneme navíc, i když dostaneme jenom malý dárek k objednávce, máme z toho radost a výrazně nám to dokáže zlepšit den. Tak toho využijte a zlepšete den i svým zákazníkům.
Nákup se může stát emocionální záležitostí, pokud k tomu poskytneme navíc zážitek, a protože většina z nás nakupuje spontánně, je dobré tento zážitek opravdu zpříjemnit.
Pokud se budete na marketingovou strategii koukat z pohledu STDC – see-think-do-care. V překladu to jsou fáze vidět-myslet-udělat-starat se. V prvotní fázi see zákazník o produktu či službě vůbec nemusí vědět, proto ho musíme zaujmout my. Následuje fáze think, ve které už o nabídce ví a přemýšlí o koupi a tak vyhledává informace a jednotlivé nabídky a srovnává. Když už zákazník ví, že něco koupí, nachází se ve fázi do a my ho přesvědčujeme, že udělat nákup u nás bude nejlepší rozhodnutí. Poslední fázi care nesmíme podcenit, protože spokojený zákazník, který se vrací, je ten nejcennější.
V případě dárků se bavíme o fázi care, kdy chytře zvoleným dárkem můžete dosáhnout právě toho, že se vrátí. Dokonce můžete dosáhnout i toho, že o vás budou pozitivně mluvit se svými známými.
Poznejte své zákazníky, udělejte jim radost
a přihoďte dárek k objednávce.
Ohledně dárků si ale musíte dát na spousty věcí pozor. Dárek musí mít význam ve vztahu k vaší značce, zapadat do vaší marketingové strategie a také musíte rozhodnout, zdali se bude jednat o jednorázovou nebo pravidelnou akci. Můžete se inspirovat i u své konkurence, zdali vůbec něco takového používá a pokud ne, připravíte si zároveň i konkurenční výhodu. Než se pustíte do výběru konkrétního dárku, musíte si být jistí, kdo přesně vaši zákazníci jsou a co by pro ně tím pádem bylo nejlepší zvolit.
Také si dejte pozor, aby to bylo opravdu zdarma. Pokud budete zákazníka obcházet a pouze se ve finále zvýší cena jeho objednávky, rozhodně ho to nepotěší.
V ideálním případě propojte dárek s jeho objednávkou tak, aby dával smysl. Může mít formu osobního dopisu, malé drobnosti, hodnotnějšího dárku, poukazu ke svým partnerům nebo jiným internetovým obchodníkům.