redesign e-shopu s turbodmychadly
Nový e-shop pro rychlejší a snadné vyhledávání.
V polovině roku 2019 jsme dokončili redesign e‑shopu eturbo.cz, který provozuje společnost Turbocar, s.r.o. Firma má mnohaleté zkušenosti s prodejem turbodmychadel jak pro osobní, tak i nákladní vozy. Její velkou předností jsou dostupné ceny a kvalitní zákaznický servis. Trápil ji však zastaralý design e‑shopu, absence responsivní verze a horší orientace v kategoriích.
Pro své zákazníky chtěli moderní e‑shop, ve kterém si i laik snadno vybere správné turbodmychadlo pro svůj vůz.
A my jsme s tím společnosti Turbocar, s.r.o. rádi pomohli.
odpracovaných hodin na projektu
zkušených členů realizačního teamu
počáteční situace
Stabilní technické řešení pro kvalitní e‑shop
Celý projekt je pro nás významný i z toho důvodu, že eturbo.cz je náš historicky první spuštěný projekt na platformě Shopsys Framework.
Původní e‑shop pro eturbo.cz byl z dílny společnosti Shopsys. Jelikož jsme se před časem stali oficiálními partnery právě společnosti Shopsys, naskytla se nám příležitost, vzít si na starost redesign e‑shopu eturbo.cz. a splnit tak sen o novém a moderním e‑shopu.
Více informací o naší spolupráci se společností Shopsys.
proces
Snadný a rychlý nákup turbodmychadel
Jak už to u nás bývá, naši spolupráci jsme zahájili úvodním workshopem a následnými analýzami. Jelikož nás od klienta dělila téměř 300 kilometrová vzdálenost, zorganizovali jsme workshop na přání klienta on‑line. Poté, co jsme nasbírali potřebné informace, pustili jsme se do dalších fází projektu a začali postupně tvořit první wireframy a návrhy nové grafiky.
Pojďme se poznat, úvodní workshop jako začátek každé dobré spolupráce.
Chceme tvořit kvalitní e‑shopy a tak vždy potřebujeme dobře poznat našeho klienta, znát jeho potřeby a hlavně potřeby jeho zákazníků. A to bez úvodního workshopu nejde.
Úvodní workshop nám umožnil identifikovat cílové skupiny zákazníků a hlavní konkurenty firmy.
Zorientovali jsme se v tom, co obnáší výběr vhodného turbodmychadla, jak vypadá běžný nákupní proces nebo jaké jsou konkurenční výhody společnosti. Určili jsme také plusy a mínusy stávajícího e‑shopu, abychom věděli, co je dobré zachovat a čemu se naopak vyhnout, a ujasnili si cíle nového e‑shopu.
Cesta k vysněnému e‑shopu.
Při návrhu drátěných modelů (wireframů) jsme kladli důraz na zviditelnění vyhledávacího pole na úvodní straně i v rámci podstránek a na celkové zjednodušení jednotlivých prvků e‑shopu. Cílem byl jednoduchý a přehledný e‑shop, který zákazníkům usnadní výběr produktů.
Nové grafice úvodní strany dominuje vyhledávací pole a rozcestník pro hlavní kategorie e‑shopu. Následuje sekce pro promo akce a prezentaci akčního zboží. Na homepage jsme také chtěli zviditelnit kompetence a dlouholeté zkušenosti společnosti a vyzdvihnout nadstandardní zákaznický servis.
vývoj
Aby i laik uměl vybrat vhodné turbodmychadlo
Hlavním cílem nového e‑shopu bylo usnadnit zákazníkům identifikaci a výběr vhodného turbodmychadla. Zkrátka, aby si i laik uměl vybrat správné turbodmychadlo pro svůj vůz. Ale jak na to? Přichází čas na předimplementační analýzu.
V rámci předimplementační analýzy jsme potřebovali identifikovat klíčové parametry pro výběr turba a zdroje, odkud je možné tyto vstupy čerpat. A to jak pro potřeby vývoje e‑shopu tak pro potřeby zákazníků.
Výsledky analýzy jsme pochopitelně konzultovali s klientem, protože názor odborníka je v tomhle směru nejcennější.
E-shop je postavený na platformě
Shopsys Framework.
Parametrické filtrování funguje
jako postupný konfigurátor.
Po identifikaci všech parametrů, potřebných pro výběr turba zákazníkem, bylo nutné zjistit, zda identická data obsahuje i databáze produktů, kterou jsme importovali z původního e‑shopu. Jednorázový import produktů mimo jiné posloužil i pro přesměrování url adres z původního e‑shopu.
Zjistili jsme, že některé produkty v původní databázi neobsahují veškeré klíčové parametry, z toho důvodu bylo nutné ještě v administraci vytvořit nástroj, pomocí kterého půjde chybějící data doplnit.
Když jsme měnili náš e‑shop s turby do aut, byla to efektivní spolupráce. Pánové od Bartoně rychle pochopili, jak náš byznys funguje, a přesvědčili nás, abychom se soustředili na to zásadní – jednoduché filtrování různých typů turba. E‑shop jsme díky tomu měli za pár měsíců online, zákazníci se na něm perfektně orientují a nám chodí objednávky. Vývojáři mají seznam úkolů do budoucna a postupně pracují na dalších vylepšeních.
Vladimír Fiker
Jednatel
TurboCar s.r.o
Výstupem analýzy byl konkrétní návrh parametrického filtrování produktů, fungujícího jako postupný konfigurátor, díky kterému se zákazník dostane k nabídce vhodných dílů přesně pro svůj vůz. Stačí mu k tomu pouze údaje z technického průkazu.
Jan Roula
Vývojář
Bartoň Studio
výsledek
Rozšířené filtrování nad produkty a chytré vyhledávání
Výsledkem celého procesu je e‑shop, kde si zákazník může v jednotlivých kategoriích filtrovat produkty dle preferovaných parametrů. Zadání parametrů není povinné, čím méně filtrů uživatel použije, tím širší nabídka se mu zobrazí. Druhou možností je pak vyhledávání přes vyhledávací pole zadáním čísla turba, O.E. čísla či pomocí fulltextového vyhledávání.
Pokud si i přesto zákazník nebude vědět rady s výběrem, je pro něj na e‑shopu připravený praktický průvodce identifikací turbodmychadel, kontakt na zákaznickou linku či online chat, prostřednictvím kterého se může bleskově spojit se zákaznickou podporou.