redesign e-shopu s turbodmychadly

Nový e-shop pro rychlejší a snadné vyhledávání.

V polovině roku 2019 jsme dokončili redesign eshopu eturbo.cz, který provozuje společnost Turbocar, s.r.o. Firma má mnohaleté zkušenosti s prodejem turbodmychadel jak pro osobní, tak i nákladní vozy. Její velkou předností jsou dostupné ceny a kvalitní zákaznický servis. Trápil ji však zastaralý design eshopu, absence responsivní verze a horší orientace v kategoriích. 

Pro své zákazníky chtěli moderní eshop, ve kterém si i laik snadno vybere správné turbodmychadlo pro svůj vůz.
A my jsme s tím společnosti Turbocar, s.r.o. rádi pomohli.

odpracovaných hodin na projektu

zkušených členů realizačního teamu

počáteční situace

Stabilní technické řešení pro kvalitní eshop

Celý projekt je pro nás významný i z toho důvodu, že eturbo.cz je náš historicky první spuštěný projekt na platformě Shopsys Framework.

Původní eshop pro eturbo.cz byl z dílny společnosti Shopsys. Jelikož jsme se před časem stali oficiálními partnery právě společnosti Shopsys, naskytla se nám příležitost, vzít si na starost redesign eshopu eturbo.cz. a splnit tak sen o novém a moderním eshopu.

Více informací o naší spolupráci se společností Shopsys.

proces

Snadný a rychlý nákup turbodmychadel

Jak už to u nás bývá, naši spolupráci jsme zahájili úvodním workshopem a následnými analýzami. Jelikož nás od klienta dělila téměř 300 kilometrová vzdálenost, zorganizovali jsme workshop na přání klienta online. Poté, co jsme nasbírali potřebné informace, pustili jsme se do dalších fází projektu a začali postupně tvořit první wireframy a návrhy nové grafiky.

Pojďme se poznat, úvodní workshop jako začátek každé dobré spolupráce.

Chceme tvořit kvalitní eshopy a tak vždy potřebujeme dobře poznat našeho klienta, znát jeho potřeby a hlavně potřeby jeho zákazníků. A to bez úvodního workshopu nejde.

Úvodní workshop nám umožnil identifikovat cílové skupiny zákazníků a hlavní konkurenty firmy.

Zorientovali jsme se v tom, co obnáší výběr vhodného turbodmychadla, jak vypadá běžný nákupní proces nebo jaké jsou konkurenční výhody společnosti. Určili jsme také plusy a mínusy stávajícího eshopu, abychom věděli, co je dobré zachovat a čemu se naopak vyhnout, a ujasnili si cíle nového eshopu.

Cesta k vysněnému eshopu.

Při návrhu drátěných modelů (wireframů) jsme kladli důraz na zviditelnění vyhledávacího pole na úvodní straně i v rámci podstránek a na celkové zjednodušení jednotlivých prvků eshopu. Cílem byl jednoduchý a přehledný eshop, který zákazníkům usnadní výběr produktů.

Nové grafice úvodní strany dominuje vyhledávací pole a rozcestník pro hlavní kategorie eshopu. Následuje sekce pro promo akce a prezentaci akčního zboží. Na homepage jsme také chtěli zviditelnit kompetence a dlouholeté zkušenosti společnosti a vyzdvihnout nadstandardní zákaznický servis.

vývoj

Aby i laik uměl vybrat vhodné turbodmychadlo

Hlavním cílem nového eshopu bylo usnadnit zákazníkům identifikaci a výběr vhodného turbodmychadla. Zkrátka, aby si i laik uměl vybrat správné turbodmychadlo pro svůj vůz. Ale jak na to? Přichází čas na předimplementační analýzu.

V rámci předimplementační analýzy jsme potřebovali identifikovat klíčové parametry pro výběr turba a zdroje, odkud je možné tyto vstupy čerpat. A to jak pro potřeby vývoje eshopu tak pro potřeby zákazníků.
Výsledky analýzy jsme pochopitelně konzultovali s klientem, protože názor odborníka je v tomhle směru nejcennější.

E-shop je postavený na platformě
Shopsys Framework.

Parametrické filtrování funguje
jako postupný konfigurátor.

Po identifikaci všech parametrů, potřebných pro výběr turba zákazníkem, bylo nutné zjistit, zda identická data obsahuje i databáze produktů, kterou jsme importovali z původního eshopu. Jednorázový import produktů mimo jiné posloužil i pro přesměrování url adres z původního eshopu.

Zjistili jsme, že některé produkty v původní databázi neobsahují veškeré klíčové parametry, z toho důvodu bylo nutné ještě v administraci vytvořit nástroj, pomocí kterého půjde chybějící data doplnit.

Když jsme měnili náš eshop s turby do aut, byla to efektivní spolupráce. Pánové od Bartoně rychle pochopili, jak náš byznys funguje, a přesvědčili nás, abychom se soustředili na to zásadní – jednoduché filtrování různých typů turba. Eshop jsme díky tomu měli za pár měsíců online, zákazníci se na něm perfektně orientují a nám chodí objednávky. Vývojáři mají seznam úkolů do budoucna a postupně pracují na dalších vylepšeních.

Vladimír Fiker

Vladimír Fiker

Jednatel

TurboCar s.r.o

Výstupem analýzy byl konkrétní návrh parametrického filtrování produktů, fungujícího jako postupný konfigurátor, díky kterému se zákazník dostane k nabídce vhodných dílů přesně pro svůj vůz. Stačí mu k tomu pouze údaje z technického průkazu.

Jan Roula

Jan Roula

Vývojář

Bartoň Studio

výsledek

Rozšířené filtrování nad produkty a chytré vyhledávání

Výsledkem celého procesu je eshop, kde si zákazník může v jednotlivých kategoriích filtrovat produkty dle preferovaných parametrů. Zadání parametrů není povinné, čím méně filtrů uživatel použije, tím širší nabídka se mu zobrazí. Druhou možností je pak vyhledávání přes vyhledávací pole zadáním čísla turba, O.E. čísla či pomocí fulltextového vyhledávání.

Pokud si i přesto zákazník nebude vědět rady s výběrem, je pro něj na eshopu připravený praktický průvodce identifikací turbodmychadel, kontakt na zákaznickou linku či online chat, prostřednictvím kterého se může bleskově spojit se zákaznickou podporou.

Jednoduchý a přehledný e‑shop, který zákazníkům usnadní výběr produktů.

Responzivní design s fulltextovým vyhledávačem, který využívá technologii Elasticsearch..