Čelíme krizi, kterou nikdo z nás nečekal a většina z nás tápe, jak se zachovat a co nás vlastně čeká. V období pandemie se situace mění každým dnem a zrovna tak i nařízení vlády. Situace to rozhodně není jednoduchá, vláda uzavřela většinu provozoven a většina podniků je ať už přímo nebo nepřímo situací se šířením COVID-19 ovlivněna. Ekonomické dopady budou pravděpodobně velké, ale i tak je cesta, jak je zmírnit.
Velkou příležitostí je pro mnoho podniků přechod do online prostředí. Je nezbytné hledat příležitosti a rychle reagovat na změny. A nejde jen o e-shopy. I ostatní firmy mohou některé své procesy přenést do on-line prostředí.
Vaši zákazníci jsou tu stále – prodávejte online
Každopádně už nyní je jasné, že tato situace nahrává e-shopům a zde se nyní bude odehrávat velká část nákupů domácností i firem. Život se začíná přesouvat na internet ještě mnohem více než kdy jindy. Pojďme toho využít! Vaši zákazníci jsou tu stále, jen jim musíte jít naproti.
Z dostupných online dat společnosti Nielsen vyplývá, že celkové tržby za potraviny a drogerii od začátku tohoto roku (tj. 1. až 8. týden 2020), ve srovnání s počátkem roku 2019, narostly o jednu třetinu. Avšak v 9. a v 11. týdnu letošního roku po vypuknutí COVID-19 vzrostl obrat až o 80 %.
Nejaktivnější jsou především segmenty ochranných pomůcek, potravin, drogerie, elektroniky, hobby produktů či galanterie.
Zůstaňte ve spojení s vašimi zákazníky
Pokud jste doposud upřednostňovali prodej v kamenných prodejnách je právě teď ideální čas přesunout své podnikání do online prostředí a najít si novou cestu ke svým zákazníkům. Pokud už e-shop vlastníte, neusínejte na vavřínech a podpořte prodeje speciálními akcemi (doprava zdarma, dárek k nákupu) a nebo nákup svým zákazníkům, co nejvíce usnadněte. Určitě by vám neměla chybět platební brána, vhodné je rovněž rozšířit druhy dopravy, vytvořit věrnostní systém či umožnit opakovanou objednávku registrovaným uživatelům. Neopomíjejte rovněž responzivitu, velká část zákazníků navštěvuje váš e-shop právě přes mobilní telefon. Dopřejte jim pohodlný nákup. Rádi se k vám vrátí.
Nezapomínejte se svými zákazníky komunikovat. Ideální jsou newslettery, příspěvky na sociální sítích či firemní blog. Sdělte svým zákazníkům, že jste tu pro ně.
A my jsme tu pro Vás. Pokud potřebujete poradit jak přesunout své podnikání do on-line prostředí, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme analyzovat příležitosti a najít nové způsoby prodeje vašich produktů či služeb. Jsme schopni vám rychle vytvořit kvalitní web či e-shop nebo rozšířit vaše stávající řešení.
Pracujeme z domova, ale denně jsme tu pro vás a připraveni řešit vaše potřeby.
A všem přejeme především pevné zdraví a věříme, že společně to všichni zvládneme.