O GDPR už asi slyšel každý. Není tajemstvím, že vstoupí v platnost 25. května 2018, výrazně ovlivní způsoby nakládání s osobními údaji uživatelů a za nedodržování těchto podmínek budou hrozit vysoké pokuty.
Asi nikoho tedy nepřekvapí, že se na GDPR museli připravit i v Googlu a podmínky o ochraně osobních údajů neminou ani oblíbenou službu Google Analytics. Jak konkrétně tato legislativa ovlivní údaje z Google Analytics? Přijdeme snad o cenné informace o našich zákaznících?
V následujících řádcích se v krátkosti podíváme na to, co nás vlastně čeká.
Jednou z významných změn bude řízené uchovávání údajů. To znamená, že v nastavení Google Analytics bude potřeba nastavit si dobu, po kterou si přejeme ukládat údaje o našich uživatelích. Po uplynutí této doby budou totiž tyto údaje automaticky odstraněny. Nezapomeňte si tedy projít nastavení a dle potřeby dobu archivace upravit. Jedině tak si totiž uchováte potřebné informace.
Nově bude také možné na základě ID klienta odstranit z Google Analytics kompletní údaje spojené s daným uživatelem.
Google Analytics pochopitelně nezapomíná ani na ochranu údajů a stejně jako doposud bude nabízet celou řadu funkcí a zásad, které vám pomohou při ochraně získaných údajů. Hodit se vám může například funkce anonymizace IP adresy, nastavení ochrany soukromí, přizpůsobitelné nastavení souboru cookie či smazání údajů při ukončení účtu.
Došlo také aktualizaci smluvních podmínek a zásad pro inzertní služby. Nově budou mít zákazníci využívající inzertní služby programu Google Analytics povinnost informovat koncové uživatele svých webů a vyžádat si od nich souhlas.
Potřebujete pomoct s GDPR? Napište nám.