Máme radost, že webové stránky od nás fungují a přinášejí klientům dobré obchodní výsledky. Podívejme se, jak si vedou stránky prodejce automobilů Dajbych.cz zhruba po roce od spuštění.
O webu Dajbych.cz
Webové stránky Dajbych.cz jsou postavené na systému Fish CMS 3.0, který umožňuje jednoduchou správu a aktualizaci webu ze strany provozovatele. Tento redakční systém významně podporuje práci na optimalizaci pro vyhledávače (SEO), která přináší velmi dobré výsledky.
Řešení struktury a obsahu webu, které jsme společně s klientem navrhli, sloučilo klientovu představu o novém webu a umožnilo prezentovat nabídku několika značek vozů a rozdělit tak web do více sekcí.
Návrhu konceptu webu samozřejmě předcházela analýza návštěvnosti předchozího webu, který nevyhovoval požadavkům na marketingově úspěšný obchodní web (špatná orientace uživatelů, vysoká míra opuštění stránek, nulové konverze). Analýza nám poskytla informace o tom, které stránky původního webu byly nejnavštěvovanější, jaké byly nejčastější vstupní stránky webu atd. Aby nedošlo k výraznému propadu návštěvnosti webu bezprostředně po spuštění webu, byly všechny adresy původního webu přesměrovány na nové tvary URL adres. Běžný uživatel tak mohl zaznamenat pouze změnu k lepšímu, a to změnu grafiky, navigace a obsahu.
Cílové skupiny a orientace na konverze
Existuje celkem pět hlavních cílových skupin a scénářů průchodu webem. Cílem webu je jednotlivého uživatele zaujmout a dovést k cílové akci, což je velký rozdíl oproti ostatním webům v automobilové branži, které bývají výhradně zaměřené na image.
- Potencionální kupec auta (hledá informace o typu auta či značce, cíl – objednání předváděcí jízdy)
- Offroad uživatel (hledá informace o příslušenství či úpravě offradů, cíl – zanechání kontaktu, přechod na e-shop Offroad24.cz)
- Profesionální uživatel (hledá informace o přestavbách vozů, cíl – kontaktování specialisty)
- Majitel vozidla nabízených značek (mám zájem o servis, cíl – odeslání objednávky)
- Ostatní návštěvníci (cíl – zaujmout a vyzvat k registraci k newsletteru – segmentace dle značek)
Grafika webu
Před samotnou tvorbou grafiky webu jsme stáli před řešením, jak grafiku pojmout, abychom jednotlivé uživatele (cílové skupiny) vedli pomocí navigace. Kromě tradičního horizontálního menu je v záhlaví webu použit rozcestník do hlavních sekcí webu, úvodní stránka obsahuje velký image rozcestník dle jednotlivých značek vozů, který zároveň funguje jako slider pro komunikaci marketingových akcí.
Netradičním prvkem grafiky jsou velké image fotografie na pozadí webu a netradiční zarovnání webu vlevo. Image fotografie vozů se střídají a fungují zároveň jako navigace a mají nespornou marketingovou účinnost.
Tvorbu grafiky webu předcházela tvorba wireframu – drátěného modelu stránek
Nabídka předváděcích vozů – integrace Tipcars.com
Součástí webu je sekce s nabídkou Předváděcích a skladových vozů značek Toyota, Lexus a Land Rover. V nabídce vozů dochází ke každodenním změnám, a tak z důvodu úspory času s aktualizací nabídky byla navržena a realizována integrace se systémem Tipcars.com, který společnost využívá k inzerci nabídkových vozů. Provozovateli webu tedy odpadá nutnost dvojí aktualizace, veškeré změny provedené pro Tipcars.com se projevují také na webu Dajbych.cz.
Optimalizace pro vyhledávače
Zajímá Vás, jak si stojí web ve vyhledávačích? Podívejte se na stručný přehled důležitých klíčových slov. Přestože se společnost zaměřuje na Plzeňský kraj, daří se umístit ve vyhledávačích také na obecné tvary, zpravidla hned po bok samotných značek automobilů.
Toyota |
3. místo Google.cz |
Přestavby aut |
1. místo Google.cz |
Land Rover |
3. místo Google.cz |
Range Rover |
6. místo Seznam.cz |
Toyota Yaris |
6. místo Seznam.cz |
Toyota Hilux |
2. místo Seznam.cz |
(stav pozic ve vyhledávačích je aktuální ke dni 31.7.2013)
Komentář klienta
Po roce od spuštění nového webu mohu hodnotit nejen subjektivní názory na dobrou spolupráci, ale i objektivní čísla. Díky profesionálně vytvořeným stránkám od BARTON STUDIA jsme dokázali přivést na web téměř 4x více potenciálních zákazníků a meziročně rostly všechny důležité statistiky (návštěvy, doba na stránce, počet shlédnutých stránek, konverze), některé až o 300 %. Web se podařilo odlišit od konkurence netradičními designovými a navigačními prvky při zachování dobré funkčnosti. Nezanedbatelným benefitem je i ušetřený čas na naší straně díky administračnímu systému, který je jedním z nejlepších, se kterým jsem pracoval.
Tomáš Petrů, DAJBYCH, s.r.o.
Další vývoj webu
Samotným spuštěním webových stránek však práce nekončí. Průběžně je web aktualizován ze strany provozovatele (prostřednictvím redakčního systému Fish CMS 3.0, provádějí se rozsáhlejší úpravy a novinky, přidávají se nové sekce webu a společně s klientem plánujeme další rozvoj.