Novinky u zbožových vyhledávačů

15. 3. 2013

Heureka.czZboží.cz přináší pro letošní rok mnoho novinek. Pokud provozujete e-shop, měli byste si přečíst shrnutí v našem článku.

Novinky u Heureka.cz

Povinné ceny dopravy

Cena dopravy se stává velmi zásadním faktorem při rozhodování o nákupu v internetovém obchodě. Heureka.cz přináší další přidanou hodnotu pro své uživatele, a to možnost získat informaci o výši dopravného přímo na stránkách Heureky při porovnávání produktů. Pro e-shopy tím však začíná platit povinnost uvádět informace o dopravě, pokud chtějí své produkty do vyhledávače zboží zařadit.

Existují dvě možnosti, jak ceny dopravy na Heureka.cz uvádět. Doporučujeme využít XML soubor a tag DELIVERY, jelikož cena dopravy se poté vztahuje na konkrétní produkty. Druhou možností je uvedení obecné informace o dopravě přímo do administrace Heureky v záložce ceny dopravy.

V úvodním odstavci jsme zmínili, že uvádět ceny dopravy bude pro e-shopy povinné. Z toho vyplývá, že ostatní obchody, které nebudou informace o cenách dopravy sdělovat, budou blokovány.

Nákupní košík

V loňském roce byl ve vybraných kategoriích na Heurece spuštěn tzv. Heureka košík, což je možnost nakupovat produkty od vybraných prodejců přímo na stránkách vyhledávače zboží. Heureka vybrala několik nejlepších e-shopů, jejichž produkty je možné takto nakupovat. Mezi nimi je i jeden z naší tvorby, a to e-shop Parfemylevne.cz.

Pro tento rok se připravuje spuštění nákupního košíku v dalších desítkách kategorií se stovkami nových e-shopů. S implementací funkcionality „Heureka košík” do e-shopů máme zkušenosti a náš systém Fish CMS 3.0 je pro napojení vyvinut. Pokud budete uvažovat o implementaci, jsme schopni Vám pomoci, v případě zájmu nás můžete kontaktovat.

Víte, že Heureka poprvé předběhla v návštěvnosti Zboží.cz?

 

Novinky u Zboží.cz

Končí „Základní” varianta – tedy prokliky zdarma

Od 1. 3. 2013 začnou platit nové cenové podmínky a bude již zpoplatněn každý proklik, který přivede na Váš e-shop nového návštěvníka. U varianty „Zboží Základní” byl doposud každý proklik zdarma, nyní začne platit nová cena, a to 0,20 Kč bez DPH za každý proklik.

Až doposud byla zpoplatněna pouze varianta „Zboží Standard”, kdy jsou produkty zobrazovány na zvýhodněných pozicích oproti Základní variantě, zároveň dochází k častější aktualizaci pomocí XML feedu. Rovněž je v této variantě možné využívat aukčních prokliků a zvýhodnit tak vybrané produkty ve výpisu výsledků vyhledávání.

I přes tuto změnu samozřejmě bude Zboží.cz stále velmi významným obchodním nástrojem pro provozovatele internetových obchodů. Náš redakční systém CMS Fish 3.0 umožňuje provozovatelům e-shopů pohodlnou volbu mezi Základní a Standard variantou, toto nastavení je možné individuálně měnit u každého nabízeného produktu. Je zde tedy možné s ohledem na marži či charakter produktu zvolit, zda využít levnější či zvýhodněný typ zobrazování na Zboží.cz.

Zboží.cz od července již jen se Seznam Peněženkou

Další změnu přinese portál Zboží.cz od července 2013, kdy se ustoupí od zpětných plateb „na fakturu” a přejde se na Seznam Peněženku. Rozdíl je v tom, že Seznam Peněženku je nutno „nabíjet” finančními prostředky předem, následné prokliky budou strhávány průběžně z konta peněženky, podobně jako jsme tomu zvyklí například u systému Sklik.cz.