S cookies jsou všichni ve světě e-commerce seznámeni. Tyto malé datové soubory umožňují marketingovým nástrojům lépe cílit reklamy potenciálním zákazníkům, analyzovat jejich chování a zajistit plnou funkčnost internetového obchodu.
V lednu Google Chrome, nejpoužívanější prohlížeč na světě, ukončil podporu cookies 1% náhodně vybraných uživatelů.
Omezení přístupu webům k souborům umožňující sledování uživatelů je momentálně v experimentální fázi, ale Google plánuje definitivně zrušit podporu cookies třetích stran ve svém prohlížeči Chrome v druhé polovině letošního roku.
Tento krok bude mít významný dopad na celý digitální marketing a způsoby, jakými online reklama cílí na uživatele.
Soubory cookies třetích stran, byly dlouho pilířem cílené reklamy.
Budoucí marketing bude více založen na vlastních datech a budování silnějšího vztahu s uživateli.
Personalizované cílení bude stále možné, avšak pouze na základě sběru dat cookies první strany, které nejsou sdíleny s třetími stranami. Soubory cookies první strany mají za úkol zlepšit interakci s uživatelem – pamatovat si hesla, preference vyhledávání, historii nákupů, doporučení, položky uložené v košíku atd.
Jak na marketing bez cookies třetích stran?
Konec cookies třetích stran znamená novou éru v online marketingu.
E-shopy se musí přizpůsobit novým podmínkám a hledat alternativní strategie pro cílení reklamy a sběr dat.
Internetové obchody by měly více využívat vlastní data od svých uživatelů.
-
Newslettery
Pravidelný newsletter nejen že udržuje zákazníky informované o novinkách, akcích a nabídkách vašeho e-shopu. Zároveň také sbírá užitečná data o vašich zákaznících.
-
Věrnostní programy
Zavedení věrnostních programů může motivovat zákazníky k opakovaným nákupům a zapojení se s vaším e-shopem. Data z věrnostních programů mohou poskytnout cenné informace o nákupních preferencích a chování zákazníků.
Tip:
Za registraci do věrnostního programu můžete nabídnout různé výhody, jako jsou slevy, dárky nebo speciální nabídky. Data z věrnostních programů mohou poskytnout cenné informace o nákupních preferencích a chování zákazníků
-
Sociální sítě (Facebook, LinkedkIN, Instagram, Tik Ťok)
Buďte aktivní na sociálních sítích, diskusních fórech a jiných komunitních platformách, kde se pohybují vaši zákazníci. Zapojením se do konverzací a odpovídat na otázky a komentáře může posílit vztahy se zákazníky a získáte tak užitečnou zpětnou vazbu!
-
Personalizovaný obsah
Využijte data, která máte k dispozici, k tvorbě personalizovaného obsahu pro své zákazníky. Doporučujte produkty na základě jejich předchozích nákupů nebo prohlížených položek.
-
Statistika a data
Bez toho to nepůjde, pravidelně sledujte a analyzujte chování uživatelů na vašem e-shopu.