Shopsys Platform

Nové e-shopové řešení Shopsys Platform

19. 12. 2023

Shopsys Platform je open code e-commerce platforma připravená pro vývoj e-shopů bez omezení. Ať už disponujete vysokým počtem produktů, potřebujete úpravu na míru nebo napojení, které krabicová řešení neumožňují, bude vhodnou volbou.

Shopsys vyvinul nové řešení Shopsys Platform, které klientům přináší nejlepší technologie a služby. Rozhodně to neznamená, že vývoji e-shopů na platformě Shopsys Framework odzvonilo. Naopak nyní dostáváme na výběr další řešení, které funguje na odlišném principu.

V klasickém CMS (=content management system / redakční systém) se obsah zadává prostřednictvím rozhraní v backendu a odtud se systém propojí s šablonami designu a prezentuje je návštěvníkům ve frontendové části webu.

Pokud používáme pro správu obsahu systém headless CMS, backend s frontendem komunikuje přes rozhraní (API, GraphQL) a oba mohou existovat nezávisle na tom druhém. Termín “headless” je odvozen od absence frontendu. Jedná se tedy o moderní formu klasického systému správy obsahu.

Místo toho frontend získává data z API, ty si částečně ještě transformuje a pak je zobrazuje. Je tu i opačný směr, kdy frontend přes API zapisuje data do backendu, například data z objednávky. Díky tomu lze obsah publikovat zcela dynamicky na různých zařízeních a kanálech, a to centrálně z databáze. Headless CMS tedy slouží pouze ke správě obsahu a je oddělen od prezentace.

Moderní technologie doporučovaná odborníky

Výhody

Jeden backend, více frontendů

Bude vám stačit jeden backend a poté si už můžete přizpůsobit libovolný počet frontendů podle vašich preferencí a potřeb. Ať už budete využívat kiosek, samoobslužný panel v prodejně nebo aplikaci v mobilních zařízení, budete ušetřeni vývoje backendu.

Lepší výkon 

Webem budou návštěvníci procházet mnohem rychleji. Shopsys Platform využívá takzvané skeletony, takže při načítání stránky uživatel bude vědět, že se během krátkého okamžiku zobrazí dychtěný obsah.

Skeleton webové stránky

Také přináší menší datovou náročnost díky neměnné hlavičce a patičce. Ty po načtení už zůstanou stejné.

Výkon potřebný pro procházení webu se částečně díky frontendu využívající React přenáší na prohlížeč uživatele, tzn. šetří se serverové požadavky. Prohlížeče tak mohou vykonat malé dotazy a kalkulace, které jsou již implementované ve frontend API části webu, aniž by musely načítat vždy celou stránku frontendové či backendové části aplikace. Ve finále se stránky budou pocitově načítat rychleji s menší zátěží infrastruktury e-commerce řešení.

Flexibilita 

Díky tomu, že je frontend od backendu oddělen, je možné backend měnit bez jakékoli změny na frontendu. Výsledkem ušetříte náklady. Frontend, který se postupem let obvykle vyvíjí a ladí, není třeba při změně backendu zahodit, ale lze ho opakovaně využívat a dále rozvíjet. Při samotném vývoji získáte větší nezávislost.

Plně upravitelné

Shopsys Platform je vhodný především pro projekty na míru, protože máte stále možnost si backend a frontend přizpůsobit přesně podle svých potřeb.

Frontend API 

Nejen že na jeden backend zvládnete napojit více frontendů, ale zároveň lze snadno na e-shop přidat další endpoint (v kontextu s API se jedná se o konkrétní adresy nebo URL, na které lze zasílat požadavky), díky kterému napojíte i jinou službu.

Frontend API

Další výhody oproti jiným řešením:

  • Headless řešení a React frontend v základu

  • Možnost globální expanze a lokalizace

  • Vysoká škálovatelnost

  • Neomezený počet produktů

  • Vysoká bezpečnost

  • Licence ke zdrojovým kódům

  • 100% přizpůsobitelnost

  • Pokročilá integrace GTM

  • Rozšířené SEO kategorie

  • Podpora prodejen a více skladů

  • Pokročilé CMS

Nevýhody

Pokud máte zájem o headless řešení, je potřeba se připravit na větší vstupní investici než u klasického vývoje e-shopu.

Pro koho je řešení vhodné?

Řešení je vhodné pro B2B, B2C a D2C e-shopy, které vyžadují neomezené škálování a úpravy na míru ale i pro ty, kteří disponují velkým počtem produktů s potřebou na specifické napojení. Ideální je i pro klienty, kteří mají rádi technologický pokrok a moderní přístup k e-shopovým řešením.

Které e-shopy jsou na Shopsys Platform již postavené?

Tescoma

Tescoma je česká společnost specializující se na výrobu a prodej kuchyňských potřeb a spotřebičů. Jejich sortiment zahrnuje širokou škálu produktů, jako jsou nádobí, příbory, kuchyňské nástroje, nádoby na potraviny, a další vybavení pro vaření a pečení.

S firmou Shopsys spolupracujeme na vývoji jejich velkých e-shopů v rámci co-developmentu. Díky této spolupráci jsme se mohli podílet i na vývoji nového eshopu pro firmu Tescoma.

Tescoma

B2B Partner

Firma B2B Partner na trhu figuruje již od roku 2008 a nabízí vše, co firmy potřebují. V jejich sortimentu naleznete kancelářský nábytek, židle, křesla, regály, gastro vybavení a to není zdaleka vše. Produkty nabízí nejen pro Českou republiku, ale i pro Slovensko a Polsko.

B2B Partner
Jan Roula

Jan Roula

Vývojář

Výhodou odděleného frontendu a backendu je, že postupem času není problém jednu z těchto částí vyměnit a funkcionalita druhé části zůstane zachována. Obvykle se zachová backend a modernizuje se frontend.

Dan Kop

Dan Kop

Vývojář

Klient za svou investici dostane moderní řešení, které je plné těch nejužitečnějších funkcionalit a zároveň to bude projekt, na kterém bude chtít pracovat každý dobrý programátor.

Hledáte spolehlivé řešení pro váš vlastní e-shop? Rádi vám nabídneme naše služby, máme bohaté zkušenosti v oblasti e-shopů na míru, již 18 let pomáháme našim zákazníkům růst.

A nebo se podívejte na naše reference.