Sociální média

Sociální média: každé má své jedinečné výhody

5. 12. 2023

Sociální média jsou nenahraditelným nástrojem pro navázání kontaktu s publikem, zvýšení návštěvnosti i prodeje. Ačkoli bychom je všechny mohli naházet do jednoho “košíku”, je nutné myslet na to, že se vzájemně velmi liší. Proto jsme si pro vás připravili srovnání 7 sociálních médií.

Facebook

Spojte se s různorodým publikem

Facebook se svými téměř 3 miliardami aktivními uživateli měsíčně zůstává bezpodmínečně gigantem sociálních médií. Z toho vyplývá, že jeho základna uživatelů je obrovská, naleznete na ní veškeré věkové kategorie s různými zájmy. Je vhodný pro širokou škálu podniků, včetně e-shopů, poskytovatelů služeb a tvůrců obsahu. Jeho výhodou je  Marketplace, kam lze umístit produkty a rovnou prodávat.

Počet uživatelů: 3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně

Nejpočetnější skupina: 25-34 let

Demografické údaje: Široký demografický záběr se zaměřením na dospělé zahrnující různé věkové skupiny

Zájmy: Obecné zájmy, obsah je často zaměřený na rodinu, životní styl a různorodé koníčky

Instagram

Vizuální storytelling

Obrázek vydá za tisíc slov a Instagram toho dokonale využívá. Představte své produkty prostřednictvím úžasných vizuálů a využijte takzvaných Instagram Stories. Na Instagramu v posledních letech pochodíte nejen s obrázky, ale i s videi. Je ideální pro podniky s vizuálně atraktivními produkty nebo službami, jako je například móda, kosmetika, cestování a potraviny.

Počet uživatelů: 2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně

Nejpočetnější skupina: 25-34 let

Demografické údaje: Převážně mladší publikum, zejména do 35 let

Zájmy: Vizuální obsah, estetika, móda, životní styl, cestování, kreativita

Twitter/X

Zapojení v reálném čase

V e-commerce je komunikace v reálném čase klíčová. Stručný formát Twitteru je ideální pro rychlé aktualizace, propagační akce a interakci se zákazníky. Efektivní je především pro firmy, které využívají právě zapojení uživatelů v reálném čase, jako jsou zpravodajské kanály, technologické společnosti nebo zákaznické služby. Společnost prochází v posledních měsících redesignem značky na “X” pod vedením Elona Muska a je nutné počítat s tím, že i samotná sociální síť si prochází turbulentním prostředím, protože dochází ke spoustě změn. Pokud se jedná konkrétně o Českou republiku, své zastánce má Twitter hlavně mezi politiky, novináři a byznysmeny. Rozhodně se nejedná o mrtvou síť, jak se občas tvrdí, ale připravte se na to, že na Twitteru je nutné reagovat rychle a úderně.

Počet uživatelů: 666 milionů aktivních uživatelů měsíčně

Nejpočetnější skupina: 25-34 let

Demografické údaje: Široké věkové rozpětí se zaměřením na ty, kteří hledají aktuální informace

Zájmy: Zprávy, aktualizace, trendy, rychlý a stručný obsah

Pinterest

Inspirace vedoucí k nákupním rozhodnutím

Pinterest je vizuální vyhledávač, který dokáže významně ovlivnit nákupní rozhodování. Vytvoříte nástěnky, které budou reprezentovat vaše produkty v různých souvislostech a poskytnete zároveň i inspiraci potenciálním kupujícím. Velmi si staví na vyhledávání přes klíčová slova, proto je potřeba je neustále optimalizovat. Ideální je pro firmy s vizuálně zajímavými a inspirativními produkty, jako jsou domácí dekorace, módní a lifestylové značky.

Počet uživatelů: 465 milionů aktivních uživatelů měsíčně

Nejpočetnější skupina: 18-34 let

Demografické údaje: Převážně ženy se zaměřením na ty, které hledají inspiraci

Zájmy: DIY (z angl. Do it yourself – vytvoř si to sám), dekorace domácnosti, móda, recepty, nakupování

LinkedIn

B2B networking pro e-commerce

Pokud se zabýváte především B2B, vhodnou platformou bude právě LinkedIn. Umožňuje vybudovat profesionální prezentaci společnosti a klíčová spojení. Založte si firemní LinkedIn, sdílejte své poznatky z oboru a spojte se s dalšími podniky. Nejvhodnější je pro B2B podniky, profesionální služby a vytváření sítí v rámci odvětví. Ačkoli se dřív LinkedIn považoval především jako síť, která slouží jako on-line “knihovna životopisů”, dnes už tomu tak úplně není. Uživatelé nemají za cíl hledat novou práci, ale chtějí se na prvním místě vzdělávat.

Počet uživatelů: 310 milionů aktivních uživatelů měsíčně

Nejpočetnější skupina: 25-34 let

Demografické údaje: Profesionálové a firmy se zaměřením na B2B networking

Zájmy: Přehled o oboru, profesní rozvoj, pracovní příležitosti

TikTok

Získáte mladé a kreativní publikum

Krátká a úderná videa a nejmladší generace – o tom to celé je. Vytvářejte poutavé a zábavné klipy, které podpoří vaše produkty. Díky algoritmem řízenému objevování na TikToku můžete rychle oslovit široké publikum a budovat mladistvou a dynamickou image značky. Ideální je pro firmy, které mohou kreativně předávat sdělení a zaměřují se na mladší publikum. Díky TikToku vzniká tlak na ostatní sociální sítě, především Instagram. Na TikToku jsou velmi oblíbené takzvané hashtag výzvy, kde vyzvete uživatele, aby využívali vybraný hashtag.

Počet uživatelů: 1.2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně

Nejpočetnější skupina: 10-19 let

Demografické údaje: Převážně mladší uživatelé z generace Z

Zájmy: Krátký kreativní obsah, zábava, trendy, výzvy, tanec, žerty

YouTube

Široká skupina video nadšenců

YouTube má ale i nadále dominantní postavení v oblasti videoobsahu, po Google se jedná o nejpoužívanější online službu. Je ideální platformou pro podrobnější představení produktů/služeb. Vytvářejte produktové tutoriály, recenze a videa ze zákulisí, abyste své publikum pobavili, ale zároveň i poučili. Kromě toho YouTube zlepší vaši viditelnost ve vyhledávačích. Vhodné pro všechny firmy, které dokážou své produkty představit ve videu. Videa lze ale využít i pro výuku a vyprávění příběhů. Na rozdíl od TikToku zde pochodíte i s delšími videi. YouTube je sociální sítí, na které tráví lidé nejvíce času.

Počet uživatelů: 2.5 miliardy aktivních uživatelů měsíčně

Nejpočetnější skupina: 25-34 let

Demografické údaje: Široké demografické spektrum se zaměřením na ty, kteří vyhledávají video obsah

Zájmy: Výukové programy, recenze, zábava a podrobnější obsah

Připravte si pro sociální média strategii

Sociální média a jejich vhodný výběr patří mezi důležitá strategická rozhodnutí a může významně ovlivnit úspěch v podnikání. Každá platforma má své jedinečné výhody – od rozsáhlého obsahu Facebooku až po vizuální půvab Instagramu. Jejich strategickou kombinací vytvoříte pro svůj e-shop robustní on-line prezentaci. Nezapomeňte, že klíčem k úspěchu není jen přítomnost, ale aktivní komunikace s publikem, která vám pomůže vybudovat trvalá spojení a podpořit prodej.

Využívejte sociální média naplno

Zajímá vás více těchto témat? Přihlaste se k odběru newsletteru pod článkem.