Podívejte se s námi na základní nástroje, pomocí kterých můžete měřit výkonnost webu. Vylepšete své podnikání pomocí měření a sledování klíčových ukazatelů výkonnosti neboli takzvaných KPI (=key performance indicators). Webová analytika je důležitější, než si možná myslíte.
Jaké nástroje se pro webovou analytiku hodí?
Google Analytics: mistr přes data
Nejlepším a nejrozšířenějším nástrojem pro webovou analytiku v obecném měřítku je bezpodmínečně Google Analytics. Sleduje návštěvnost webu, chování uživatelů nebo například míru konverze. S pomocí geografických údajů si uděláte snadno přehled o svém publiku a snáze vytvoříte vhodné strategie.
Pokud využíváte Google Analytics, ujistěte se, že používáte novou verzi Google Analytics 4, protože původní Google Universal Analytics již od 1. července nová data nesbírají.
Hotjar: vizualizace chování uživatelů
Data v číslech již díky Google Analytics máte, ale jak se ještě více vžít do svých zákazníků? Něco takového dovede nástroj Hotjar, který vykresluje živý obraz interakcí uživatelů.
Heatmapy nabízejí vizuální znázornění toho, kde uživatelé na vašem webu klikají, rolují a kde se zdržují. Nahrávky vám umožní sledovat skutečné relace a pochopit chování uživatelů z první ruky. Využijte i průzkumy, které Hotjar nabízí, a získejte zpětnou vazbu od svých návštěvníků.
Visual Website Optimizer: vhodný pro A/B testování
Visual Website Optimizer především nástroj určený pro optimalizaci webových stránek a zlepšení uživatelského zážitku. Zároveň je to nejpoužívanější nástroj pro A/B testování vůbec. Umožňuje vytvářet různé varianty webových stránek a porovnávat, která varianta má lepší výsledky (vyšší konverzní míra, prodeje atd.).
Kromě A/B testování nabízí i multivariantní testování, testování na různých zařízení, personalizaci obsahu nebo heatmapy.
Power BI: komplexní platforma
Power BI (business intelligence) je nástroj vyvinutý společností Microsoft. Jedná se o komplexní platformu určenou pro vizualizaci dat, analýzy a sdílení informací, které pomáhají organizacím a jednotlivcům s lepším porozuměním datům a rozhodováním na základě dat. Kromě toho se umí propojit s různými datovými zdroji, transformovat a modelovat data a vytvářet interaktivní vizualizace a prezentace.
Webová analytika je jedním z klíčů k úspěšnému podnikání. Sledujte zapojení uživatelů, nárůst počtu sledujících a výkonnost příspěvků napříč platformami.
Porozumíte tak lépe svým návštěvníkům a zákazníkům. Využijte analytiku například pro to, abyste se připravili na blížící se Vánoce. Na základě získaných dat budete moci vytvářet nabídky, které jsou relevantní.