Umělá inteligence může v internetovém obchodování významně ovlivnit chování návštěvníků a zákazníků na vašem webu. AI lze využít mnoha způsoby, od personalizovaných doporučení až po zefektivnění operací, které souvisí s dodavatelským řetězcem.
Umělá inteligence (jinak také anglicky Artificial Intelligence nebo zkráceně AI) označuje simulaci lidské inteligence ve strojích. Ty jsou naprogramovány tak, že jejich princip fungování se přibližuje fungování neuronů v lidském mozku. To dnešní AI umožňuje provádět úkoly, které obvykle lidskou inteligenci vyžadují. Může to být řešení problémů, rozpoznávání vzorů, rozpoznávání řeči nebo například porozumění textu.
AI zahrnuje širokou škálu technologií a aplikací, jejichž cílem je vytvořit inteligentní systémy schopné vykonávat úkoly samostatně nebo s minimálním zásahem člověka.
Pokud se chceme podívat do historie umělé inteligence, nemusíme jít příliš daleko. Její první náznaky se spojují s Alanem Turingem, který v roce 1941 prolomil kód Enigma s pomocí jeho šifrovacího stroje. Přečtěte si o tom v našem článku o Historii umělé inteligence.
Ale jak na umělou inteligenci v oblasti e-commerce?
Využití umělé inteligence může značně ovlivnit konkurenceschopnost v internetovém podnikání. Kromě toho zvýší i efektivitu a přinese více konverzí.
1. Personalizace nabídky
Pomocí AI analyzujte chování a preference svých zákazníků. Díky tomu bude vaše nabídka personalizovaná a relevantní. Personalizace pomáhá ke zvýšení pravděpodobnosti, že dojde ke konverzi a k větší loajalitě zákazníků. Lze do budoucna očekávat, že datové analytiky, kteří nám z cenných dat tahají informace, budeme s umělou inteligencí potřebovat méně a méně.
2. Optimalizace cen
Pro dynamickou tvorbu cen je umělá inteligence tou správnou cestou. Správná data umožňují vytvářet strategické změny na základě nabídky a poptávky a dynamicky počítat minimální slevu pro podpoření prodeje.
3. Zákaznický servis
Přidejte na své weby virtuální asistenty a chatboty, abyste poskytli kvalitní zákaznickou podporu. Chatboti nejsou schopní odpovědět na všechno, ale do velké míry mohou usnadnit nákup a navíc jsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Vy se mezitím můžete soustředit na jiné záležitosti webu.
4. Logistika
Umělá inteligence pomáhá i v logistice. Například s předpovídáním úrovní poptávky a zpožděním zásilek. “Inteligentní” logistika spočívá ve využívání informací v reálném čase prostřednictvím senzorů apod. Na základě toho lze řídit zásoby a lépe poptávku předpovídat.
5. Generování obsahu
V letošním roce se velké oblíbenosti dostalo především nástrojům, které jsou schopné generovat efektivní obsah. Od generování obrázků až po dlouhé texty, které jsou často naprosto nerozeznatelné od těch napsaných člověkem.
Jaké nástroje jsou pro generování obsahu nejoblíbenější?
- ChatGPT
- Canva
- Midjourney
- Notion AI
- Stockimg
- Perplexity
- Desktopus AI
- Syntesia
- Dalle-2
- DeepL
Začlenění umělé inteligence způsobilo ve světě e-commerce revoluci napříč různými oblastmi. Firmy, které ji využívají už nyní, jsou připravené do budoucna prosperovat. Využití AI se tak pomalu stává nezbytností každého e-shopu.