Vydat se na dlouhou cestu vývoje internetového obchodu může být na jednu stranu vzrušující, ale na druhou i náročné. Připravili jsme si pro vás mýty o vývoji e-shopu, které se s e-commerce pojí.
Řada začínajících podnikatelů má od vývoje různá očekávání, ale občas se nechávají ovlivnit mýty a to může negativně ovlivnit a zkreslit úsudek a ve finále bránit úspěchu. Prozkoumejte s námi ty nejčastější.
10 nejčastějších mýtů o vývoji eshopu
Mýtus 1: Vytvoření e-shopu je jen pro technického guru
Ve skutečnosti k vývoji e-shopu nutně technický mág být nemusíte. Dnes se nabízí celá řada platforem, které jsou snadno použitelné i pro začátečníky. Pokud ale chystáte vytvořit e-shop, který má za cíl růst i do budoucna, na scénu opravdu techničtí mágové nastupují. Přesněji řečeno se vývoje chopíme s našimi programátory a postaráme se o to, abyste dosáhli kvalitního a prosperujícího e-shopu.
Mýtus 2: Založení e-shopu vyžaduje velké investice
Ano i ne. Stejně jako v předchozím případě jsou na trhu dostupné možnosti, které jsou finančně nenáročné a vyžadují minimální investice. Ty se s rostoucím e-shopem budou měnit. Obvykle se v tomto případě jedná o šablony, které si pronajímáte. My v Bartoň Studiu stavíme e-shopy, které budou po dokončení vývoje vaše.
Mýtus 3: Vizuálně atraktivní webové stránky jsou vším
Na estetice samozřejmě záleží, ale stejně tak je důležité i UX (user experience, ve volném překladu uživatelská přívětivost) a nejenom to. Na e-shopu upřednostněte snadnou navigaci, rychlé načítání a responzivitu na mobilních telefonech, abyste zákazníky zaujali při jakékoli příležitosti. Mobilní responzivita je obzvláště dnes nesmírně důležitá, jelikož velké procento nákupů se odehrává právě s telefonem v ruce. Co dalšího zákazníci na e-shopech očekávají se dozvíte v našem článku Ecommerce trendy pro rok 2023.
Mýtus 4: E-shopy jsou určeny pouze pro prodej fyzických produktů
Na e-shopech můžete kromě toho nabízet i digitální produkty, předplatné, členství nebo dokonce on-line kurzy. Pokud v takové oblasti podnikáte a nemáte e-shop, zbytečně se připravujete o zisk.
Mýtus 5: Když vybuduji e-shop, zákazníci za mnou přijdou sami
Pouhé spuštění e-shopu nezaručí, že se zákazníci okamžitě pohrnou. Spuštění by měla doprovázet komplexní marketingová strategie, abyste přivedli návštěvníky a z nich se stali zákazníci. Pro zrychlení viditelnosti doporučujeme spustit PPC kampaně, které vám při správném nastavení přivedou návštěvníky na web okamžitě. Co je přesně PPC reklama a jak na ni? Jeden z nejsilnějších nástrojů marketingové komunikace on-line.
Mýtus 6: Provozování e-shopu je práce na 8 hodin denně
Internetové obchodování vyžaduje neustálou pozornost a flexibilitu. Je dost možné, že budete muset vyřizovat dotazy zákazníků, zpracovávat objednávky a sledovat vývoj svého obchodu i mimo běžnou pracovní dobu. S tím vám ale mohou pomoci některé nástroje, které jsou právě pro tyto účely dostupné. Nechcete nechat zákazníky čekat na odpověď? Zprovozněte na e-shopu chatbota, který dokáže na celou řadu dotazů odpovídat sám 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
Mýtus 7: E-shop nepotřebuje zákaznický servis
Kvalitní zákaznický servis je pro úspěšné podnikání v e-commerce naprosto klíčový. Rychle reagujte na dotazy svých zákazníků a řešte jejich problémy. Pokud zákazník není spokojený s produktem nebo se například opozdí doručení objednávky, ale dostane se mu kvalitní péče, bude se cítit chtěný a bude pravděpodobné, že další nákup uskuteční znovu u vás.
Mýtus 8: Více produktů znamená větší prodej
Rozsáhlý katalog plný produktů nemusí znamenat vyšší prodeje. Zaměřte se proto spíše na kvalitu než kvantitu a sestavte nabídku tak, aby odpovídala potřebám vaší cílové skupiny.
Mýtus 9: Na e-shopech stačí nastavit SEO pouze jednou a více se o něj nestarat
SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače vyžaduje trvalé úsilí. Pravidelně optimalizujte popisy produktů, meta tagy a obsah, abyste si udrželi lepší pozice ve vyhledávání.
Mýtus 10: E-shopy mohou prosperovat bez sociálních sítí
Sociální sítě jsou především v dnešní době mocným marketingovým nástrojem. Slouží jako vizitka firmy, ale mimo to může přinést více konverzí. Zapojte své publikum, sdílejte relevantní obsah a využijte sociální sítě k oslovení nových potenciálních zákazníků. O sociálních sítích jsme se rozepsali více v článku Sociální sítě jako klíčový nástroj pro růst firmy.
Tyto mýty o vývoji e-shopu, které se s nimi pojí, jsme si dnes zvládli vyvrátit. Řiďte se tím, co skutečně platí a se správným přístupem můžete dosáhnout lepších výsledků a směřovat pozitivním směrem ve svém podnikání.